God45
#PrayersForBahakan
- Joined
- 23 Oct 2012
- Messages
- 18,550
Resident evil vs Metal gear solid vs Prototype vs Army of two
Året är 2020, 24 år efter Raccon city incidenten, 11 år efter Blacklight incidenten i New York
Umbrelas arv till världen var en ny världsordning fylld av bioterrorism. Den globala dödssiffran orsakad av Biomorphiska vapen är nu över två miljoner människoliv.
Som ett svar på detta har flera regeringar, till och med vissa privata legoknekts företag, i allt större utsträckning inriktat sig på små grupper av nästa generations specialstyrkor. Dessa mindre grupperna med speciallister har haft betydligt större framgångar vid bioterrorism incidenter än konventionella militära grupper.
Utveckling av nya biovapen har förbjudits på internationell nivå, vilket bara har tjänat till att driva forskningen under jorden och till de mest hemliga företagsprojekten. Som ett svar på utvecklandet av biovapen har forskning rörande genterapi, genetiskt minne, nanoteknologi, artificiell intelligens, ESP och besläktade områden så väll som konventionell vapen utveckling tagit ett snabbt steg framåt för att kunna skapa motmedel mot biovapnen.
Skillnaden mellan liv och död för miljoner hänger på ett litet fåtal människors färdigheter och vilja.
Linjer
When we hunt, we kill!
No one is safe!
Nothing is sacred!
We are Blackwatch!
We are the last line of defense!
We will burn our own to hold the red line; it is the last line to ever hold!
Spelarna är medlemmar i RedLine. En nästa generationens specialstyrka som är en undergrupp till den bortom topphemliga grenen av militären kallad Blackwatch. Blackwatch är specialiserade på att kontra biovapen attacker på bebodda områden och RedLine är deras förtrupp som går in, bedömer situationen och evakuerar eventuella VIP:s innan Blackwatch trupperna och den stridsfokuserade nästa generationens specialstyrkan, BlackLine går in i området. RedLine består både av militär personal och legoknäktar som hyrs in på årslånga kontrakt.
Genomgång för spelledare
Spelarna karaktärer kommer vara medlemmar av RedLine, en grupp som påminner starkt om boss grupperna från Metal Gear Solid spelen så som Fox Hound eller Cobra Unit. Detta innebär att de kan spela allt från militära specieallister innom områden som spionage eller krypskytte till användare av högteknologiska eller okonventionella vapen eller till och karaktärer med övernaturliga krafter så som telepati. Gruppen bör ha en inbördes struktur där de olika karaktärerna har olika mycket att säga till om, detta inte bara för att simulera att de är militär personal men också för att skapa intriger.
Spelet bör ha två olika faser, uppdrag och vilotid. Uppdragen är där actionen tar plats och där karaktärerna gör allt från att undersöka saker till att slåss mot biovapen och vilotiden är när de kan utvekla sina relationer till varandra eller till npc:er.
Du bör alltid ha minst tre konspirationer igång sammtidigt och minst två av dem bör involvera vissa men inte alla av karaktärerna.
Stjäl så mycket du kan från webcomicen Last days of Fox Hound.
Karaktärsskapande
Atbribut: Sätt ut 17 poäng, max 5 i en attribut.
Styrka
Koordination
Intelligens
Utstrålning
Lugn
Färdigheter: Sätt ut 15 poäng, ingen färdighet kan vara högre än 5. Hitta på egna färdigheter.
Krafter:
Du har 25 poäng att spendera på en kraft. Krafter kostar 1 poäng i grunden och sedan +1 poäng om de fungerar offensivt, +1 om de fungerar defensivt och + 1 om de gör någonting annat nyttigt. Att göra att kraften gör något extra som att den påverkar flera måltavlor samtidigt eller att den gör +1 skada kostar en extra poäng. Om kraften har en nackdel, som att den inte fungerar när det regnar eller att den är extremt högljud så är kraften en poäng billigare.
Man kan också använda sina kraft poäng till att förbättra sina Attribut eller Färdigheter. En poäng i en Attribu kostar 5 kraftpoäng och en poäng i en färdighet kostar 3 kraftpoäng.
System
Man rullar så många 6-sidiga tärningar som man har poäng i attribut + färdighet och alla tärningar som är 5 eller 6 är lyckade. För det mesta krävs bara en lyckad tärning för att klara någonting men om det är någonting särskilt svårt kan det krävas flera. Så många lyckade tärningar minus om försvararen får några lyckade tärningar på sin försvarsrullning är lika med hur mycket skada man gör i en strid.
I en strid rullar man 1d6 + koordination för att avgöra vem som börjar och sedan går man i fallande ordning. Varje runda får man göra en sak och röra sig så många meter som man har i koordination + lugn.
Varje spelarkaraktär har Lugn + Styrka i livspoäng med en möjlig bonus från en kraft. Om dessa tar slut på grund av icke dödlig skada så som en knytnäve eller en telepaisk attack så är karaktären avsvimmad. Görs skadan av en dödlig faktor så som en pistol eller en pyrokinetisk attack så är karaktären död.
Vanliga fiender och civila har bara 1 enda livspoäng. Mosnter och viktiga fiender har livspoäng som spelare eller mer.
Året är 2020, 24 år efter Raccon city incidenten, 11 år efter Blacklight incidenten i New York
Umbrelas arv till världen var en ny världsordning fylld av bioterrorism. Den globala dödssiffran orsakad av Biomorphiska vapen är nu över två miljoner människoliv.
Som ett svar på detta har flera regeringar, till och med vissa privata legoknekts företag, i allt större utsträckning inriktat sig på små grupper av nästa generations specialstyrkor. Dessa mindre grupperna med speciallister har haft betydligt större framgångar vid bioterrorism incidenter än konventionella militära grupper.
Utveckling av nya biovapen har förbjudits på internationell nivå, vilket bara har tjänat till att driva forskningen under jorden och till de mest hemliga företagsprojekten. Som ett svar på utvecklandet av biovapen har forskning rörande genterapi, genetiskt minne, nanoteknologi, artificiell intelligens, ESP och besläktade områden så väll som konventionell vapen utveckling tagit ett snabbt steg framåt för att kunna skapa motmedel mot biovapnen.
Skillnaden mellan liv och död för miljoner hänger på ett litet fåtal människors färdigheter och vilja.
Linjer
When we hunt, we kill!
No one is safe!
Nothing is sacred!
We are Blackwatch!
We are the last line of defense!
We will burn our own to hold the red line; it is the last line to ever hold!
Spelarna är medlemmar i RedLine. En nästa generationens specialstyrka som är en undergrupp till den bortom topphemliga grenen av militären kallad Blackwatch. Blackwatch är specialiserade på att kontra biovapen attacker på bebodda områden och RedLine är deras förtrupp som går in, bedömer situationen och evakuerar eventuella VIP:s innan Blackwatch trupperna och den stridsfokuserade nästa generationens specialstyrkan, BlackLine går in i området. RedLine består både av militär personal och legoknäktar som hyrs in på årslånga kontrakt.
Genomgång för spelledare
Spelarna karaktärer kommer vara medlemmar av RedLine, en grupp som påminner starkt om boss grupperna från Metal Gear Solid spelen så som Fox Hound eller Cobra Unit. Detta innebär att de kan spela allt från militära specieallister innom områden som spionage eller krypskytte till användare av högteknologiska eller okonventionella vapen eller till och karaktärer med övernaturliga krafter så som telepati. Gruppen bör ha en inbördes struktur där de olika karaktärerna har olika mycket att säga till om, detta inte bara för att simulera att de är militär personal men också för att skapa intriger.
Spelet bör ha två olika faser, uppdrag och vilotid. Uppdragen är där actionen tar plats och där karaktärerna gör allt från att undersöka saker till att slåss mot biovapen och vilotiden är när de kan utvekla sina relationer till varandra eller till npc:er.
Du bör alltid ha minst tre konspirationer igång sammtidigt och minst två av dem bör involvera vissa men inte alla av karaktärerna.
Stjäl så mycket du kan från webcomicen Last days of Fox Hound.
Karaktärsskapande
Atbribut: Sätt ut 17 poäng, max 5 i en attribut.
Styrka
Koordination
Intelligens
Utstrålning
Lugn
Färdigheter: Sätt ut 15 poäng, ingen färdighet kan vara högre än 5. Hitta på egna färdigheter.
Krafter:
Du har 25 poäng att spendera på en kraft. Krafter kostar 1 poäng i grunden och sedan +1 poäng om de fungerar offensivt, +1 om de fungerar defensivt och + 1 om de gör någonting annat nyttigt. Att göra att kraften gör något extra som att den påverkar flera måltavlor samtidigt eller att den gör +1 skada kostar en extra poäng. Om kraften har en nackdel, som att den inte fungerar när det regnar eller att den är extremt högljud så är kraften en poäng billigare.
Man kan också använda sina kraft poäng till att förbättra sina Attribut eller Färdigheter. En poäng i en Attribu kostar 5 kraftpoäng och en poäng i en färdighet kostar 3 kraftpoäng.
System
Man rullar så många 6-sidiga tärningar som man har poäng i attribut + färdighet och alla tärningar som är 5 eller 6 är lyckade. För det mesta krävs bara en lyckad tärning för att klara någonting men om det är någonting särskilt svårt kan det krävas flera. Så många lyckade tärningar minus om försvararen får några lyckade tärningar på sin försvarsrullning är lika med hur mycket skada man gör i en strid.
I en strid rullar man 1d6 + koordination för att avgöra vem som börjar och sedan går man i fallande ordning. Varje runda får man göra en sak och röra sig så många meter som man har i koordination + lugn.
Varje spelarkaraktär har Lugn + Styrka i livspoäng med en möjlig bonus från en kraft. Om dessa tar slut på grund av icke dödlig skada så som en knytnäve eller en telepaisk attack så är karaktären avsvimmad. Görs skadan av en dödlig faktor så som en pistol eller en pyrokinetisk attack så är karaktären död.
Vanliga fiender och civila har bara 1 enda livspoäng. Mosnter och viktiga fiender har livspoäng som spelare eller mer.