Nekromanti Null State Capekillers

God45

#PrayersForBahakan
Capekiller

Bakgrund

Året är 2045. 2014 träffade en komet sydaffrika och orsakade en explosion av tunguska storlek som jämnade ett stort område av landet med marken. Månaderna efter explosionen utvecklade flera individer övermännskliga krafter. Kaos följde. En eller en grupp av supermänniskor bestämde sig för att neutralisera hela världens kärnvapen arsenaler. Två religöst extrema supermänniskor förgiftade Israel och de palestinska områden av misstag under en strid med religösa och politiska motiv. Amerika och Asien brann medan afrika karvades upp av krigsherrar med mindre superkrafter.

Bara Europa klarade sig undan kaoset, detta eftersom sju av de mäktigaste supermänniskorna i världen hade slagit sig samman med målet att bringa ordning till världen igen. De började med att säkra Europa för att sedan sprida sinna trupper och inflytande över världen. 2030 hade de neutraliserat eller rekryterat sammtliga av de första supermänniskorna och satt upp sig själva som härskare över hela världen. De första sju regerar fortfarande över världen som gudar, allihop tillsynes opåverkade av ålder.

Du är trött på det här. Du är trött på att leva i rädsla, du ät trött på att bli tillsagd vad du ska göra. Vissa män är födda till att slå tillbaks. Du är en av dem och du har funnit allierade. Propagandan kallar er för terrorister, för galningar som vill dra tillbaks männskligheten ner i mörkret av krig och osämja som rådde innan de sju kejsarna räddade världen. Vissa kallar er frihetskämpar, de säger att ni slås för männskligvärdighet och frihet. Ni kaller er själva Capekillers och ni vet en sak, gudar dör som alla andra.

Inledning

Det här är en setting menad att användas med rollspel Null State. Vad man gör i spelet är att man gör uppdrag för sin Capekiller terror cell mot anläggningar viktiga för De Sju styre över världen. Man slåss mot fotsoldater så som robotar, zombies eller männsikor hjärntvättade att arbeta för de sju. Ibland måste man slåss mot en av De Sjus löjtnanter men det är en situation man vill undivka, superstarka personer kan slita spelarkarkatärerna i bitar som vått näsdukspapper. Om en av De Sju dyker upp spring eller dö. Ett lämpligt kampanj mål är att lyckas försvaga en av De Sju så mycket att man har en chans att faktiskt döda honom, men även i ett försvagat tillstånd är de fullt kapabla att mörda en hel cell av Capekillers.

De Sju

De Sju kallas ibland för de Sju gudarna eller De Sju Kejsarna eller av Capekillers De Sju "#¤"%. De har delat upp världen mellan sig och de styr sina områden sammtidig som de konkurerar med varandra.

The Green-man: Kontrollerar växter och kan använda växt nätverk som extremt kraftiga datorer. Styr Sydamerika som han har täckt med ett lager av växter en kilometer högt.

The Monark: Supermäktig telepat som styr Europa. Har byggt upp ett nätverk att baroner som styr enskilda länder eller städer för honom, dessa har fått en del av hans telepatiska makt utlånad till sig. Hans baroner tenderar att vara atraktiva blondiner.

Kronos: Styr Ryssland och de västra delarna av Asien. Har manipulerat tidströmmen så att han har nästan en miljon versioner av sig själv styrandes armeer från olika tidsperioder.

Symbiot: Absorberar livskraften från människor i närheten av honom, desto fler människor som är runt honom desto mäktigare är han. Kontrollerar Afrika.

Atlantean: Supergeni som byggt en artificiel ö mitt i Atlanten som han har döpt till Atlantis. Han har inga egentliga krafter men har byggt enorm mäktiga krafter och rustningar som han skyddar sig själv med.

Carnifex: Formbytare som kan anta egenskaperna från alla förmål som han någonsin rört och anta vilken form som helst. Styr västra och södra Asien.

Titan: Samma krafter som Stålmanen, inga svagheter dock. Styr Nordamerika.

Jag hittade den här perfekta bilden här: http://igorkieryluk.deviantart.com/art/Empowered-CapeKillers-181163196

Bassejr

Hero
Oh, vad spännande. Jag har letat ett tag efter en rolig NullState id´e att spela med klasskamraterna i skolan. Hur skulle man bygga upp äventyren till det här? Ta ner enskillda baroner i taget för att skjälpa The Monarch? Placera ut gift eller bomber för att minska The Green-man's makt? Nu sprakar det lite om min fantasi här

God45

#PrayersForBahakan
Bassejr said:
Oh, vad spännande. Jag har letat ett tag efter en rolig NullState id´e att spela med klasskamraterna i skolan. Hur skulle man bygga upp äventyren till det här? Ta ner enskillda baroner i taget för att skjälpa The Monarch? Placera ut gift eller bomber för att minska The Green-man's makt? Nu sprakar det lite om min fantasi här
Tack :gremsmile: Det är precis sådana upprag du nämner som jag tänkte mig. Man kan inte gå rakt På The Monark men om man planerar ordentligt (alltså ett Null State uppdrag som spelledaren har planerat) kan man lönmörda Baronen av Berlin och försvaga The Monark en aning. När man sedan gjort 5-7 uppdrag har man retat upp honom nog och skadat hans support nätverk så myckat att man har en chans att ha ihjäl honom när han är oförsiktig.

Jag skrev upp en grej om vilken nivå man kan lägga sitt spel på. Så jag postar den också här så slipper jag dubbel posta.

Makt nivåer

Man kan köra sina Capekiller karaktärer på flera olika sätt. En viktig sak att avgöra är hur mäktig Capekiller organisationen i sig är och hur mäktiga deras agenter är. För att underlätta det här finns det fyra olika färdiggjorda nivåer att lägga ditt spel på:

Fight the power!: Capekiller organisationen är ett par killar som support och spelarna som de enda agenterna. Ni har ett par skjutvapen och molotov cocktails tillsammans.

Never doubt that a small group of committed people can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has: Organisationen har flera celler och har rejäla vapen så som raketkastare och plasmagevär att slåss med. Support stabben kan bidra med tech, satelit info och liknande. Om allting går åt helvetet kan ni kanske till och med få back-up.

Let's Get Dangerous : Ni är de främsta agenterna för en organisation som finns sprid över fem kontinenter och som kan beväpna er med supermoderna vapen och genmodifieringar som gör er till mer än människor. Ni har stöd av folket och ni börjar bli en sticka i tassen för åtminståne en av De Sju.

Mind your manners, lads and lasses or we'll blow your house down. We're the Elite: Ni har era egna krafter, ni är kanske inte lika mäktiga som De Sju men ni är kapabla att gå öga mot öga med deras löjtnanter. Ni har ett stort support nätverk, ni kanske till och med har befriat Nya Zeeland och använder landet som ert högkvarter. Ni slår till vart som helst och när som helst. Nu är det dags att bli farliga på riktigt

Bassejr

Hero
Hm, nu börjar min fantasi koka här. Man skullle kunna bygga äventyren från den minsta maktnivån, och upp till den högre. Typ, expandera territoriet. Man börjar som en liten grupp med självständiga frihetskämpar (eller terrorister, beroende på vem man frågar) som i liten skala försöker slå ner makten på Hawaji, sen expandera stegvis, tills man kommer till eliv nivån.

För varje av de olika "Bossarna", hur skulle del-äventyren se ut?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hmn. Jag undrar om killen som gjorde den bilden tar commissions? Jag gillade den verkligen. Skulle vara awesome att ha liknande bilder i det planerade More than Human-tillägget "Arsenal"...

Also, jag gillar hur du lagt upp det här. Well done!

God45

#PrayersForBahakan
Hmn. Jag undrar om killen som gjorde den bilden tar commissions? Jag gillade den verkligen. Skulle vara awesome att ha liknande bilder i det planerade More than Human-tillägget "Arsenal"...
Jag vet inte om han tar commisioner men han har en hemsida man kan kontakta honom via: http://www.igorkieryluk.com/

Also, jag gillar hur du lagt upp det här. Well done!
Tack :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Bassejr said:
Hm, nu börjar min fantasi koka här. Man skullle kunna bygga äventyren från den minsta maktnivån, och upp till den högre. Typ, expandera territoriet. Man börjar som en liten grupp med självständiga frihetskämpar (eller terrorister, beroende på vem man frågar) som i liten skala försöker slå ner makten på Hawaji, sen expandera stegvis, tills man kommer till eliv nivån.

För varje av de olika "Bossarna", hur skulle del-äventyren se ut?
Det är en intressant ide, då kan man ha uppdrag som går ut på att stjäla teknologi eller vapen. Man kan också ha uppdrag där man kan ska bryta ut någon från ett fängelse eller liknande för att rekrytera dem till rörelsen.

Jag tänkte att uppdragen varierar beroende på vilken av bossarnas teritorium man är på. Om man är i Afrika bör uppdragen gå ut på att se till att lura in Symbiot i ett område med så lite folk som möjligt. Så man slår ut så många av hans löjtnanter som möjligt genom att tvinga dem att hantera kriser längs kanterna av hans territorium. Sedan skapar man en kris som han måste hantera själv, ser till att få bort människrona ur det området och sedan kan man försöka ha ihjäl honom.

Men här kommer också moraliska val. Det är lättare att få bort alla människrona genom att detonera en smutsig bomb och döda alla i området än det är att kollapsa en gruva Symbiot är i bakom er när ni också är i den och på så sätt avskärma honom från de flesta av hans krafter.

När det kommer till Kronos ser ett uppdrag däremot ut som att du måste hantera samma plats i flera olika tidsperioder så att ahn inte kan få backup av varkern en annan version sig själv eller sina trupper. Så du måste utför uppdrag genom historien på samma plats, men hur ska du göra det? Då måste du först stjäla en tidsmaskin av The Atlantean... Det är små uppdrag som elder till ett stort avslutande uppdrag.