God45
#PrayersForBahakan
- Joined
- 23 Oct 2012
- Messages
- 18,495
Capekiller
Bakgrund
Året är 2045. 2014 träffade en komet sydaffrika och orsakade en explosion av tunguska storlek som jämnade ett stort område av landet med marken. Månaderna efter explosionen utvecklade flera individer övermännskliga krafter. Kaos följde. En eller en grupp av supermänniskor bestämde sig för att neutralisera hela världens kärnvapen arsenaler. Två religöst extrema supermänniskor förgiftade Israel och de palestinska områden av misstag under en strid med religösa och politiska motiv. Amerika och Asien brann medan afrika karvades upp av krigsherrar med mindre superkrafter.
Bara Europa klarade sig undan kaoset, detta eftersom sju av de mäktigaste supermänniskorna i världen hade slagit sig samman med målet att bringa ordning till världen igen. De började med att säkra Europa för att sedan sprida sinna trupper och inflytande över världen. 2030 hade de neutraliserat eller rekryterat sammtliga av de första supermänniskorna och satt upp sig själva som härskare över hela världen. De första sju regerar fortfarande över världen som gudar, allihop tillsynes opåverkade av ålder.
Du är trött på det här. Du är trött på att leva i rädsla, du ät trött på att bli tillsagd vad du ska göra. Vissa män är födda till att slå tillbaks. Du är en av dem och du har funnit allierade. Propagandan kallar er för terrorister, för galningar som vill dra tillbaks männskligheten ner i mörkret av krig och osämja som rådde innan de sju kejsarna räddade världen. Vissa kallar er frihetskämpar, de säger att ni slås för männskligvärdighet och frihet. Ni kaller er själva Capekillers och ni vet en sak, gudar dör som alla andra.
Inledning
Det här är en setting menad att användas med rollspel Null State. Vad man gör i spelet är att man gör uppdrag för sin Capekiller terror cell mot anläggningar viktiga för De Sju styre över världen. Man slåss mot fotsoldater så som robotar, zombies eller männsikor hjärntvättade att arbeta för de sju. Ibland måste man slåss mot en av De Sjus löjtnanter men det är en situation man vill undivka, superstarka personer kan slita spelarkarkatärerna i bitar som vått näsdukspapper. Om en av De Sju dyker upp spring eller dö. Ett lämpligt kampanj mål är att lyckas försvaga en av De Sju så mycket att man har en chans att faktiskt döda honom, men även i ett försvagat tillstånd är de fullt kapabla att mörda en hel cell av Capekillers.
De Sju
De Sju kallas ibland för de Sju gudarna eller De Sju Kejsarna eller av Capekillers De Sju "#¤"%. De har delat upp världen mellan sig och de styr sina områden sammtidig som de konkurerar med varandra.
The Green-man: Kontrollerar växter och kan använda växt nätverk som extremt kraftiga datorer. Styr Sydamerika som han har täckt med ett lager av växter en kilometer högt.
The Monark: Supermäktig telepat som styr Europa. Har byggt upp ett nätverk att baroner som styr enskilda länder eller städer för honom, dessa har fått en del av hans telepatiska makt utlånad till sig. Hans baroner tenderar att vara atraktiva blondiner.
Kronos: Styr Ryssland och de västra delarna av Asien. Har manipulerat tidströmmen så att han har nästan en miljon versioner av sig själv styrandes armeer från olika tidsperioder.
Symbiot: Absorberar livskraften från människor i närheten av honom, desto fler människor som är runt honom desto mäktigare är han. Kontrollerar Afrika.
Atlantean: Supergeni som byggt en artificiel ö mitt i Atlanten som han har döpt till Atlantis. Han har inga egentliga krafter men har byggt enorm mäktiga krafter och rustningar som han skyddar sig själv med.
Carnifex: Formbytare som kan anta egenskaperna från alla förmål som han någonsin rört och anta vilken form som helst. Styr västra och södra Asien.
Titan: Samma krafter som Stålmanen, inga svagheter dock. Styr Nordamerika.
Jag hittade den här perfekta bilden här: http://igorkieryluk.deviantart.com/art/Empowered-CapeKillers-181163196
Bakgrund
Året är 2045. 2014 träffade en komet sydaffrika och orsakade en explosion av tunguska storlek som jämnade ett stort område av landet med marken. Månaderna efter explosionen utvecklade flera individer övermännskliga krafter. Kaos följde. En eller en grupp av supermänniskor bestämde sig för att neutralisera hela världens kärnvapen arsenaler. Två religöst extrema supermänniskor förgiftade Israel och de palestinska områden av misstag under en strid med religösa och politiska motiv. Amerika och Asien brann medan afrika karvades upp av krigsherrar med mindre superkrafter.
Bara Europa klarade sig undan kaoset, detta eftersom sju av de mäktigaste supermänniskorna i världen hade slagit sig samman med målet att bringa ordning till världen igen. De började med att säkra Europa för att sedan sprida sinna trupper och inflytande över världen. 2030 hade de neutraliserat eller rekryterat sammtliga av de första supermänniskorna och satt upp sig själva som härskare över hela världen. De första sju regerar fortfarande över världen som gudar, allihop tillsynes opåverkade av ålder.
Du är trött på det här. Du är trött på att leva i rädsla, du ät trött på att bli tillsagd vad du ska göra. Vissa män är födda till att slå tillbaks. Du är en av dem och du har funnit allierade. Propagandan kallar er för terrorister, för galningar som vill dra tillbaks männskligheten ner i mörkret av krig och osämja som rådde innan de sju kejsarna räddade världen. Vissa kallar er frihetskämpar, de säger att ni slås för männskligvärdighet och frihet. Ni kaller er själva Capekillers och ni vet en sak, gudar dör som alla andra.
Inledning
Det här är en setting menad att användas med rollspel Null State. Vad man gör i spelet är att man gör uppdrag för sin Capekiller terror cell mot anläggningar viktiga för De Sju styre över världen. Man slåss mot fotsoldater så som robotar, zombies eller männsikor hjärntvättade att arbeta för de sju. Ibland måste man slåss mot en av De Sjus löjtnanter men det är en situation man vill undivka, superstarka personer kan slita spelarkarkatärerna i bitar som vått näsdukspapper. Om en av De Sju dyker upp spring eller dö. Ett lämpligt kampanj mål är att lyckas försvaga en av De Sju så mycket att man har en chans att faktiskt döda honom, men även i ett försvagat tillstånd är de fullt kapabla att mörda en hel cell av Capekillers.
De Sju
De Sju kallas ibland för de Sju gudarna eller De Sju Kejsarna eller av Capekillers De Sju "#¤"%. De har delat upp världen mellan sig och de styr sina områden sammtidig som de konkurerar med varandra.
The Green-man: Kontrollerar växter och kan använda växt nätverk som extremt kraftiga datorer. Styr Sydamerika som han har täckt med ett lager av växter en kilometer högt.
The Monark: Supermäktig telepat som styr Europa. Har byggt upp ett nätverk att baroner som styr enskilda länder eller städer för honom, dessa har fått en del av hans telepatiska makt utlånad till sig. Hans baroner tenderar att vara atraktiva blondiner.
Kronos: Styr Ryssland och de västra delarna av Asien. Har manipulerat tidströmmen så att han har nästan en miljon versioner av sig själv styrandes armeer från olika tidsperioder.
Symbiot: Absorberar livskraften från människor i närheten av honom, desto fler människor som är runt honom desto mäktigare är han. Kontrollerar Afrika.
Atlantean: Supergeni som byggt en artificiel ö mitt i Atlanten som han har döpt till Atlantis. Han har inga egentliga krafter men har byggt enorm mäktiga krafter och rustningar som han skyddar sig själv med.
Carnifex: Formbytare som kan anta egenskaperna från alla förmål som han någonsin rört och anta vilken form som helst. Styr västra och södra Asien.
Titan: Samma krafter som Stålmanen, inga svagheter dock. Styr Nordamerika.
Jag hittade den här perfekta bilden här: http://igorkieryluk.deviantart.com/art/Empowered-CapeKillers-181163196