Necross
Swashbuckler
Ja, det där har jag också märkt. Knepigt.Dante said:... och att en nyskapad höglevelgubbe nästan alltid överglänser de gubbar som spelats upp till samma level till exempel.
Ja, det där har jag också märkt. Knepigt.Dante said:... och att en nyskapad höglevelgubbe nästan alltid överglänser de gubbar som spelats upp till samma level till exempel.
Jag kan tänka mig att det beror på att det är lättare att opta när man bygger från grunden. Dels för att man får mer översikt. Dels för att det inte spelar någon roll hur balancerad man är på låga levels eftersom man ändå inte ska spela då vilket gör att man kan vänta med att ta viktiga feats/skills/klasser tills när det ger som mest poäng.Necross said:Ja, det där har jag också märkt. Knepigt.Dante said:... och att en nyskapad höglevelgubbe nästan alltid överglänser de gubbar som spelats upp till samma level till exempel.
Vissa Prestige-klasses KRÄVER ju det här om man ska kunna ta dem innan level 16...God45 said:Jag har aldrig, aldrig satt mig ner med alla mina 3.5 böcker, ett par PDF:er och SRD:n och planerat ut mina karaktärer från level 1 till kampanjens maxlevel. Det hade ju varit fruktansvärt och minmaxande och alldeles underbart att spela
Ärligt talat är det svårt att se över feat chains och grejer om man inte planerar i förväg, speciellt om man vill multiclassa eller ha någon speciell prestige klass. Man borde kanske låta alla göra om sina karaktär från grunden var 5 level, då skulle man undvika en massa extra jobb i början när man planerar sin karaktär...
Det var den här planeringen av ens karaktärs hela karriär vid skapandet samt förmågan att tillverka vilka föremål man vill som fick mig att överge Pathfinder helt och hållet (plus griden också förstås).God45 said:Jag har aldrig, aldrig satt mig ner med alla mina 3.5 böcker, ett par PDF:er och SRD:n och planerat ut mina karaktärer från level 1 till kampanjens maxlevel. Det hade ju varit fruktansvärt och minmaxande och alldeles underbart att spela
Lite samma för mig. Karaktärerna har för mycket grejer med feats och skills och spells och themes och... Det blir för mycket helt enkelt, det tar till och med bort det roliga med att bygga karaktärer. Så när jag kör 3.5 eller Pathfinder tar jag bort feats från alla utom fightern, begränsar magikerna till 1 magi skola och tar bort skills helt. Gör det mycket lättare att ha att göra medRob said:Det var den här planeringen av ens karaktärs hela karriär vid skapandet samt förmågan att tillverka vilka föremål man vill som fick mig att överge Pathfinder helt och hållet (plus griden också förstås).God45 said:Jag har aldrig, aldrig satt mig ner med alla mina 3.5 böcker, ett par PDF:er och SRD:n och planerat ut mina karaktärer från level 1 till kampanjens maxlevel. Det hade ju varit fruktansvärt och minmaxande och alldeles underbart att spela
När man tar bort skills har jag upplevt att Rougen blir blåst på en av sina bästa grejer. Så vill någon spela en rouge låt henne spela en halv-drake eller något annat cool hon alltid velat spela.Schtajner said:Det där med att plcoka bort feats för alla utom fightern lät som något värt att använda. Men är skills inte lite svårt att bara plocka bort ur systemet? Jag har fått intryck att de är för djupt inbyggda i systemet för att kunna plockas bort utan att massa annat krånglar? Visserligen så kan man köra på snabbmetoden från SRDn: Man har lika mycket rank i alla sina class skills som sin level. Bara bocka för och köra.