Jag tänker gå in på lite av dina specifika exempel och så för det är så jag fungerar. Du kan mycket riktigt ha rätt i stort men jag är inte helt nöjd med vissa av dina exempel.
Max Payne bilden du postade innehåller att Vlad säger att han hade knullat tjejen med direkt efter det ser vi hur Max starkt ogillar att Vlad säger eller ens tänker på det sättet.
Nu hade de sex ändå och man fick bekräftat att Jon visst ville ha sex innerst inne.
Ja, absolut. Här handlade det väll mer om att Jon hade en massa psykologiska hang ups om sex utanför äktenskapen eftersom han var en bastard och hade varit avskydd av kvinnan som uppfostrat honom hela sitt liv på grund av det. Det här ser jag snarare som ett ganska hälsosamt genombrott.
Men sedan kommer vi till Enslaved där jag börjar bli tveksam till att du ens spelat spelet. Monkey vägrar samarbeta med Trip eftersom:
when he regains consciousness after a fall, he discovers that she has placed a slave headband on him, which forces him to follow her orders and that if Trip dies, so does Monkey. Trip explains that she wants to return to her village, which is 300 miles away, and that she needs his help to get there. Monkey is angry, but complies when he realizes that he has no choice.
Så att han vill arbeta själv handlar mer om att hon har förslavat honom och hotar honom med döden. Jag vill inte säga mer eftersom det är spoilers men Trip gör senare ännu värre grejer.
När det kommer till Rambo vet jag inte varför du ser den filmen som våldsförhärligande eller att den visar att de som utför våld är manliga. Rambo är en krossad människospillra fullständigt förstörd av våldet han bevittnat och tvingats utöva. Första Rambo filmen är mer än något annat en anti-krigs film.
Första Die hard filmen är kanske inte anti-våld men det ät inte heller en glorifiering av farliga situationer. Minns du hur Johns fötter ser ut vid slutet av filmen?
Jag tänker inte försvara Dantes inferno men jag tycker inte att det bör ses som en del av Mainstream spelen. Det här är ett spel där man dödar bebisar, det är en extrem. Jag tvivlar på att det kan användas för att visa på en trend.
Lösningen på att bli utsatt för våld är att ge tillbaka, mångdubbelt. Ett skott i benet besvaras med ett i huvudet. En mördat kamrat med en utplånad militäranläggning. Inget annat sätt är tänkbart. I spel lindas detta beteende ofta in i att mannen inte har något annat val än att svara med våld. Men sanningen är att det nästan alltid finns ett annat val.
Okej, det här tycker jag är viktigt. Det är inte riktigt våld. Det har ingenting att göra med riktigt våld när jag som Dante svärdshugger 15 demoner, hoppar fyra meter upp i luften och sparkar ihjäl tre till. Om man är en mentalt frisk vuxen så förstår man skillnaden mellan låtsas våld och riktigt våld. Det ena är fruktansvärt och det andra är häftigt och man ser på det medan man äter popcorn.
Recca nämnde tidigare att någon skulle komma in i den här tråden och säga att tv-spels våld gör inte folk mer våldsamma. Så jag ville bara säga att jag är här nu