Nekromanti Fast min/max tråd i D&D forumet

God45

#PrayersForBahakan
Hej :gremsmile:

Jag hade en tanke rörande D&D sub-forumet. Det är många som frågar om hjälp med builds och så till olika varianter av D&D/Pathfidner i lådan. Om vi kunde haft en fast tråd där folk kunder fråga om sådan hjälp i D&D forumet så skulle fler kunna svara på deras frågor och möjligheten till riktigt bra tips skulle öka.

Jag tror att en fast tråd är bättre än en vanlig tråd eftersom en vanlig tråd riskerar att försvinna från framsidan om den har en period av inaktivitet.

Min tanke var en fast tråd döpt till något som: "Ställ frågor om min/maxning. Alla editions." eller liknande.

Vad tror ni? :gremsmile:

RasmusL

Champion
Requestin min/max:

Förutsättningar:

PF, endast core books.

human fighter

attribut:

str 14
con: 11
dex: 19
wis: 10
int: 11
cha: 9

Preferenser:
Leker gärna med avståndsvapen.

Det ska även sägas att God45 redan visat mig en del av repen men det kan vara kul att se om det finns fler vägar till optimeringslandskapets högsta topp!

God45

#PrayersForBahakan
Jag kom på en alternativ build nu när jag såg dina stats :gremsmile:

Du hade ju Quick draw så om du tar och använder kastvapen istället för pilbåge så kan du gå fram och tillbaks mellan avståndsstrid och närstrid ganska effektivt. Det här gör dock att du offrar en del range och lite skada på dina avståndsattacker för att vara mer mångsidig.

RasmusL

Champion
Point Blank Shot och Rapid Shot, funkar de med kastisar?

(jag äger inga böcker men vill minnas att min GM sade något om att kastisar inte räknades so mranged weapons på samma sätt som xbows/bows)

God45

#PrayersForBahakan
RasmusL said:
Point Blank Shot och Rapid Shot, funkar de med kastisar?

(jag äger inga böcker men vill minnas att min GM sade något om att kastisar inte räknades so mranged weapons på samma sätt som xbows/bows)
Jupp, det verkar lite konstigt men de fungerar absolut med kastvapen :gremsmile:

Edit: Kolla vad din GM tycker först så att han inte blåser dig bara :gremwink:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
God45 said:
Min tanke var en fast tråd döpt till något som: "Ställ frågor om min/maxning. Alla editions." eller liknande.

Vad tror ni? :gremsmile:
Vi bollar det i moderatorforumet nu. En sak dock, det är inte givet att en klistrad tråd är bäst, eftersom klistrade trådar också har en risk att "ignoreras" eftersom de alltid finns där. Så att säga.

Vi bollar, och jag återkommer!

/magnus

anth

Vetefan
Magnus Seter said:
Vi bollar det i moderatorforumet nu. En sak dock, det är inte givet att en klistrad tråd är bäst, eftersom klistrade trådar också har en risk att "ignoreras" eftersom de alltid finns där. Så att säga.
Håller med.
Jag vill t.ex. INTE att namnbytartråden ska vara klistrad just av anledningen att den blir ignorerad då.

Är det en tråd som det skrivs mycket i kommer den ändå ligga högst upp nästan hela tiden.

chrull

Stockholm Kartell
Argh! said:
Magnus Seter said:
Håller med.
Jag vill t.ex. INTE att namnbytartråden ska vara klistrad just av anledningen att den blir ignorerad då.

Är det en tråd som det skrivs mycket i kommer den ändå ligga högst upp nästan hela tiden.
Jag tror att risken för att en nålad tråd ignoreras är typ 20%*X, där X är antalet nålade trådar på ett forum...

RasmusL

Champion
LVL 4 nu... Det här med rörlighet i strid känns som en bra grej när jag kör kastvapen, är Spring Attack vettig? Spontant kände jag "nej" då den inte medger en full round attack, finns det några alternativ som tillåter multipla attacker och viss mobilitet på slagfältet? Femfotssteget i all ära men när fienderna envisas med Step Up och jag vill kasta treuddar i ansiktet på dem blir det träligt i längden.

(i och med avsaknaden av en fast tråd använder jag fortsättningsvis denna)

mr_si

Warrior
kanske bryta ut den del av denna tråd som handlar om tips på min/maxning och flytta till D&D forumet?