Nekromanti 5th Edition Rules, 1st Edition Feel

anth

Vetefan
De som spelat DnD ett par år borde känna igen. "Necromancer Games: Third Edition Rules, First Edition Feel."
När 3:an gick i graven ersattes Necromancer Games med Frog God Games som stödjer PF och S&W.
Men nu lagom till 5:an återuppstår företaget som har Orcus som logga: Necromancer Games: 5th Edition Rules, 1st Edition Feel.

Min första spontana fråga är: under vilken licens kommer de att publicera dessa produkter. Det finns ju ingen OGL till 5:an av vad jag vet. Eller anser de att Wizards advokater är tandlösa?

God45

#PrayersForBahakan
Reglerna är ju inte skyddade har andra spel som valde att inte använda OGL:en till sina retro cloner visat redan, (Jag vet at Kenzer co visade det men det är nog fler som jag inte minns). Så, så länge de inte nämner D&D bör det väll vara ok?

chrull

Stockholm Kartell
Som det står på sidan du länkar till:

The terms of the licensing aren't nailed down either.

This means we’re creating a product that has some unknown variables, and it means that you’re backing it more as a patron than as a pre-order customer. We’re going to deliver these books, but it’s going to be an evolving process.
Detaljerna kring licenseringen har Wizards lovat att reda ut under 2015.

Bolongo

Herr Doktor
Och nu har de nått $40k-målet, så det kommer att bli 3 böcker (monster, äventyr, spells).