LJSLarsson said:
Jag förstår att du skulle känna dig mycket nöjd med dig själv om det var jag som var sista ulven, men du är knappast en felfri spelare och behöver faktiskt tänka över om jag verkligen är rätt val. Är jag inte det så blir du inte den fantastiska spelaren som knäckte Basse/Larsson-koden utan istället den enda spelaren under partiet som såg till att bybor blev felaktigt utröstade (mig och Luukaz).
Va?!
Oh no you di'nt
Det här är ju helt awesome. Du har alltså börjat fresta mig med ära om jag bara släpper spåret på dig?
Som bybo så handlar spelet om att hitta varulvar, men nu spelar du två andra spel här: Att försöka så tvivel i mig och smickra mig, samt att distrahera oss med meningslöst teoretiserande om dansandet. Bägge har syfte att distrahera från att hitta varulvar. Och i nuläget är det allt du har att komma med, för läget är desperat i ulvbyn, population one.
Din teori är bara något du hittade på ensam eller tillsammans med ulvarna för att köpa tid, och nu ska jag visa varför.
För det första så säger du emot dig själv. Här hävdar du att det är farligt för byborna att dansa:
LJSLarsson said:
Luukaz hindrar folk för att gå upp på dansgolvet. Om ulvarna inte har någon orsak att gå upp, utan bara bör stanna i kiosken för att inte bli siade,
Här, i ditt sista inlägg i runda 4, hävdar du att det är både farligt att dansa och inte dansa:
LJSLarsson said:
Min tanke är att åtminstone en ulv måste vara på samma plats som den man mördar. Första mordet var på Mukwa, som inte dansar. De enda som inte dansade (som fortfarande är kvar i spel och inte bevisats vara bybor) då var jag och Basse. Då är någon av oss ulv.
För det andra så missar du det uppenbara. Vi vet redan att man måste dansa för att använda sina powerroller. Vad tyder då Lu-kaazh förmåga på? Jo, att ulvarna också har powerroller.
Jag tror att Trasapan och Pix hade powerroller, men de fick inte chansen att använda dem innan de dog. Du och Basse fick istället godis-alibi som kompensation. Det är därför du och Basse inte dansade i runda 1, ni vann inget på det och riskerade att sias för det.
För det tredje så har du inte tänkt genom Lu-kaazh roll, för du svarar inte när jag fiskar efter exakt hur hans förmåga skulle använda. Säg Lu-kaazh han blockar en ulv. Jaha? Händer inget nattmord alls då? Eller har ulven andrahandsnamn? Då blir det ju en totalt meningslös förmåga. Räcker det att en ulv blir blockad, eller finns det en ledarulv?
Hade den här teorin kommit fram genom att du var bybo och satt ner och frågade dig själv ”Hmm, jag undrar vad dansen har för funktion i vårat spel?” så hade du kommit fram till de här sakerna själv. Men nu kom den här teorin istället fram genom att du är ulv och satt ner och frågade dig själv ”Hmm, hur kan jag formulera en teori som på något sätt grönar mig?” Precis som Basses Trasapa-kupp så är det är ett hopkok du varit tvungen att snabbt slänga ihop för att rädda ditt eget ulvaskinn.
Arvid said:
Och varför du lägger fram den här alibi-teorin just i slutet på rundan nnär Basse blir utröstad och du vet att jag är ute efter dig?
Jag fann den inte tidigare.
Det du insinuerar är att jag hoppade på Basse sent när allt hopp var ute. Men som du kommer ihåg la jag min röst på Basse redan klockan 9, långt innan jag kom med min teori. Teorin kom sju timmar senare, klockan 15.
Anledningen till att jag inte la min röst på Basse förrän på morgonen hade jag gjort klart tidigt dagen innan:
Larsson said:
Idag är jag hemma med vård av sjukt barn, så jag kommer inte hinna läsa igenom allt idag. Jag får göra det imorgon istället. Då skall jag kolla på dessa fem herrar och försöka rangordna dem inbördes.
Det var alltså ingen ulvstrategi, utan en situation irl som påverkade mitt spel (vilket jag gått ut med innan Basses fall).[/quote]
Fan heller att jag insinuerar något! Jag frågar
varför du lägger fram den här alibi-teorin just i slutet på rundan när Basse blir utröstad. Vi har funderat över dansens funktion i runda 1 och 2, typ. Sedan i slutet på runda 4 poppar det här fram, helt plötsligt. Men det är just i samma veva som Basse håller på att röstas ut och jag riktar kanonerna mot dig istället.
Du svarar istället på något helt annat, varför du hoppade på Basse sent, men det har jag inte sagt ett ord om. Jag tycker inte att du hoppade på asse sent.
Men eftersom du är varulv är du hypervigilant på att någon ska tycka att du agerar misstänkt, så du är själv rädd och har skuldkänslor för att du var tvungen att ljuga när du började anklaga Basse, så du projicerar den skulden på mig, och reagerar med att förklara och ursäkta dig själv. Klassisk ulvping!
LJSLarsson said:
Eftersom du anser mig som röd måste du anse att både Brynolf och Dragonborn är gröna. Men är båda gröna så har ingen ljugit om sitt godis. Att ge båda samma godis är också en nackdel för byn.
Och här kör du med mer distraherande taktiker för att få det att handla om Brynolf och Dragonborn istället, genom att säga att om jag tycker du är röd så måste jag tycka att de är gröna.
Jag tänker inte rösta på Brynolf eller Dragonborn, men varför kan jag förklara när Mjärden har fått en chans att skriva om sina misstankar om dem.
Ut med ulven nu!