Nekromanti [OSR-träff Umeå] Sätta datum för nästa?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Nu är jag löjligt tidigt ute, men jag tänkte att det kan vara bra att bestämma ett datum i god tid. Speciellt eftersom det är massa bokningar på Klossen redan.

Vad tror ni om någon gång mitten på januari till mitten på februari? Någon speciell veckodag eller rentav datum som är lockande eller opassande?

Det är någon som bokat spelrummet på Klossen 10:00-22:00 varje lördag fram till slutet på mars, men om vi bestämmer några alternativ på dagar som funkar för oss så tänkte jag höra med dem om de kan tänka sig flytta ett pass (om det krockar). (För övrigt är just den eventuellt nödvändiga samordningen/diskussionen anledningen till att jag vill vara ute i god tid).

Jag ska höra med Linus vad som gäller för de andra rummen.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Och jag tycker lördagar är att föredra.

Då föreslår jag att vi tar någon av följande:
25/1
8/2
22/2

Preferenser?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Björn Wärmedal said:
Och jag tycker lördagar är att föredra.

Då föreslår jag att vi tar någon av följande:
25/1
8/2
22/2
Ser ut som tre bra datum sådär spontant.

Murderhobo

Veteran
Jämna veckor är generellt dåliga för mig (jag jobbar då), men eventuellt kanske jag kan byta pass med någon kollega. Udda veckor är bra veckor.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Murderhobo said:
Jämna veckor är generellt dåliga för mig (jag jobbar då), men eventuellt kanske jag kan byta pass med någon kollega. Udda veckor är bra veckor.
Och för HEM är det precis tvärtom :gremfrown: Ska vi bara sätta ett datum och hoppas att det kommer funka för er eller har ni någon bra lösning?

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Björn Wärmedal said:
Murderhobo said:
Och för HEM är det precis tvärtom :gremfrown: Ska vi bara sätta ett datum och hoppas att det kommer funka för er eller har ni någon bra lösning?
Jag oftast ganska svårt att byta då familjens aktiviteter är lite planerade runt att jag jobbar dom helgerna, så om det funkar att byta för Murderhobo så skulle det såklart vara bäst för mig. Men risken finns ju alltid att jag ändå inte kan dyka upp på grund av sånt :gremsmile:

Björn Wärmedal

Björning Wheel
[OSR-träff Umeå] Datum för nästa bestämt!

Det har ju inte varit några direkt starka reaktioner här, så jag tänker helt enkelt bestämma ett datum av de tre föreslagna :gremsmile:

Lördagen den 8 februari är nästa OSR-träff på Klossen! Åtminstone preliminärt. Jag ska kolla upp möjligheterna att få även spelrummet då.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Re: [OSR-träff Umeå] Datum för nästa bestämt!

Spikat! Vi har fått tillgång till spelrummet också hela dagen :gremsmile:

DeBracy

Björn Wärmedal said:
Woop woop!

Pax för att inte behöva vara där med tagg innan tio. ^^

Björn Wärmedal

Björning Wheel

DeBracy said:
Björn Wärmedal said:
Woop woop!

Pax för att inte behöva vara där med tagg innan tio. ^^
Betyder det att jag borde skaffa tagg och komma tidigare? >.<

DeBracy

Björn Wärmedal said:
Betyder det att jag borde skaffa tagg och komma tidigare? >.<
Kanske? Går säkert att lösa på fler sätt. :gremsmile:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Vill ni göra det till ett officielt öppet arrangemang? Dvs ska jag lägga upp det på hitta.sverok så vi får bidrag för det?

Eksem

Champion
Old School Renaissance (eller Revival). Oftast "kloner" av de tidiga versionerna av Dungeons and Dragons och kompatibla produkter, men ibland också spel inspirerade av de gamla spelen, eller kloner av andra, äldre spel. Oftast är idealet baserat i en period från 1974-1980-nånting. Som alla sådana här begrepp finns inga solklara gränser eller definitioner, men anden från första Dungeons and Dragons är alltid hyggligt närvarande.

Spana lite i DnD-forumet här på Rollspel.nu, lyssna på podcasten Viskningar från Kryptan (som jag är med och gör), leta efter Matt Finchs Old School Primer eller fråga i chatten om du vill veta mer :gremsmile:

Björn Wärmedal

Björning Wheel

Rymdhamster said:
Vill ni göra det till ett officielt öppet arrangemang? Dvs ska jag lägga upp det på hitta.sverok så vi får bidrag för det?
Jawohl! Obsalut :gremsmile: