Eftersom det är ordning och reda på mig så skriver jag min gothlogg här istf i tråden om vad som var bäst på Gothcon. Nån jävla struktur måste det väl ändå finnas.
Min fredag på Gothcon var trevlig. Kom till götet 1330 enligt planen, dumpade grejer, gick ett inledande varv i butiker och makarutrymme, hejjade på en massa folk där jag i minst hälften av fallen inte hade någon koll på vilka de var på forumet eller så, spelade Pandemic: The Cure (mitt omdöme: liksom vanliga Pandemic är det mekaniskt elegant men fluffmässigt urtråkigt), gick en andra butiksvända och köpte Sci-Fi! och Leviathan: Polaris och stack hem. Kanske var det också nu jag köpte spelarboken till Symbaroum, blir lite osäker.
Min Gothconlördag var väldigt trevlig. Den började en aning stressigt när vi vaknade och fick springa iväg till Coriolis-arrangemanget. Där fick vi en helt okej spelledare som kunde äventyret ganska bra men inte hade benkoll på spelvärld eller regler. Vi hade roligt men jag får nog vänta lite på att få testa regelsystemet. Jag är hursomhelst nöjd.
(Jag har några frågor jag ska ställa på Coriolisforumet sen...)
Jag hade tydligen med mig för få exemplar av Kutulu; alla 30 exemplaren var borta under lördagen. Kanske bidrog det faktum att häftena var gratis; nästa gång jag testar en sån grej ska jag ta en femma eller en tia åtminstone. Nåja, Kutulu finns i folks händer och med lite tur får jag omdömen och speltestrapporter och sådant.
Kanske var det nu jag köpte spelarboken till Symbaroum, blir lite osäker.
Sen spelade vi ju Leviathan med Robert Jonsson och Cissi också. Det var asroligt. Sen tittade vi på fyrverkerier, och sen åt vi tårta, och sen gick vi hem.
Gothconsöndagen bestod av att komma ganska sent till konventet - kring lunch - och knappt hinna köpa Betrayal at House on the Hill och en handfull rollspelsböcker (Devil's Spine till Numenera, ett par En Garde-äventyr för att det alltid är roligt att läsa äventyr, Questcore som rent stödköp) innan jag, Krille, Ronja, Xhakhal och Debbie åkte hem till Krille och spelade Rotsystem och sov. Äventyret vi körde heter Drömväv, och det var lite av ett betatest för det podcastspelledande jag lovat Vi Spelar Rollspel att göra.
Måndagen efter Gothcon bestod mestadels i att vakna, åka buss och spårvagn, och sedan spelleda Drömväv i podcast innan jag tills slut ramlade in helt utpumpad hos de vänner jag sover hos på gothcon. Det gick asbra att spela in, spelarna var superentusiastiska och allt gick som smort. Jag fick mersmak på att spelleda Rotsystem, helt klart. Drömväv ska nu skrivas ihop till nåt riktigt som andra kan läsa och sedan skicka in till Fenix ifall de är intresserade.
Genomgående tema för årets Gothcon är att jag varit dålig på att faktiskt fatta vem jag hälsat på. Det har varit många "hmmm, jag är helt säker på att du är en forumit men vem fan är du?" - ögonblick som jag försökt dölja för att folk inte ska tro att jag inte bryr mig om dem.
Om du pratade med, nickade till eller hälsade på mig under konventet får du gärna påminna mig om det.
Tisdagen efter Gothcon spenderades med att först träffa Debbie, Krille, Ronja och Xhakhal, och sedan krama farväl till en efter en av dem. Sedan åkte jag hem.
Forumiter träffade/hejjade, som jag minns: Krille, Xhakhal, DeBracy, GnomviD, Vildkatt, Big Marco, Chrull, Dante, Max Raven, Lukas, Vicotnik, JohanK, Robert Jonsson, Genesis, Kloptok, Stövelkatten, gizmo, wilper, pappa, Oldtimer, Caligo, Ymir, Blasphemy... Bearnie? Påminn mig gärna, som sagt. Jag var rätt borta under hela konventet...
Mina fantastiska butikssäljare Ronja, Xhakhal och Krille lyckades få iväg 30 speltest-exemplar av Kutulu, 5 ex av VÄRMEDÖD (och jag tror inte ens en majoritet köptes av Lukas), 2 ex av G som i Gängkrig, 5 ex av Dina Ängder Gröna (liten besvikelse, men det fanns bara... 2 ex kvar, så vi ska kolla om det kanske inte sålts tre till som tappats bort i statistiken), 4 ex av More than Human, och 1 ex av Rotsystem-grundboken. Enligt det kvitto jag fick. Överblivna böcker tog Spelfrakt hand om, och efter att ha snackat med Fria Ligan så ser det nu ut som att jag typ lyckats kuppa in VÄRMEDÖD och More than Human så att de kan köpas av butiker. Iaf tills de överblivna exemplaren från Gothcon är slut...
Jag är inte supernöjd med att så få exemplar av Dina Ängder Gröna sålts, men jag vill tänka mig att det vägs upp under året. Fenix fick ett recensionsexemplar att skicka till Åsa Roos, så jag håller tummarna för att försäljningen ökar när fler får veta att boken finns...
Jag har själv köpt brädspelet Betrayal at House on the Hill, en expansion till Elder Sign (mest pga samlartarmen; jag gillar ju inte ens ES), Symbaroums spelarbok, Questcore (stödköp), Sci-Fi!, Skuggornas Väsen, Polaris och så två äventyr till En Garde där jag hela tiden läser det enas titel som "Stjärtefrost" men det heter det nog inte.
Jag gav mig själv en budget på 1000:- för Gothcon, inte inkluderat resa till och från Göteborg. Om jag höll mig inom det skulle jag unna mig att köpa en 3d-skrivare. Den är nu beställd. En grön M3D Micro blev det =) Jag har c:a 900:- utgifter på mitt bankkonto och c:a 160 spänn kvar av de 1400 jag fick in från försäljningen.