Mundo;n126929 said:Och innan någon börjar sjunga om 'Safe space' och tycker jag är en elaking som hatar HBTQ rörelsen och yada yada yada, så nej. Bara nej. Det har ingenting med rättigheter eller inkludering att göra. Det har med biologi att göra. Vill man ha med transexuella NPCer, könsidentifikation etc. så är det bara ball. Min förra Eon kampanj hade med en Kiriya-alv som crossdressade mer eller mindre öppet och fnittrade glatt när han lyckades lura folk att han var en flicka. En gång lyckades två kvinnliga spelarkaraktärer smuggla med honom in på ett häxmöte som var tänkt för enbart kvinnor och det var väldigt underhållande.
Men med det sagt så skulle jag tycka det kändes väldigt forcerat att bara för att han verkligen VILLE vara en kiriya-flicka så kunde han få mens och föda barn, då blir det lite... Tjahapp av det hela.
Alltså bara kort och gott konstaterande... Vart någonstans har det med biologi att göra? Snälla peka ut det med tanke på att det är en merit som odöda monster som suger blod och animeras med hjälp utav magisk livskraft någonstans är biologiskt? Om en kvinnlig vampyr kan tvinga fram blod ur sin döda vagina varför skulle inte en manlig vampyr kunna göra dito ur sin döda penis?
Sen att Onyx Path och deras böcker är sjukt mycket fräschare när det kommer till inkludering än de flesta andra jag läst är bara positivt. Vilket får mig in på topic, härligt att se Paradox köpa IP:n, hoppas bara de förlänger samarbetet med OPP. Dock får de gärna anställa folk som kan skriva saker enklare att fatta rent regelmässigt men idéerna och settingen har blivit fanimig så mycket bättre under OPP:s ledning.