Varje mediakanal av självaktning håller sig med en panel av trendspanare. Ni känner till dem. De som med fingertoppskänsla förnimmar pulsen i nutiden. Spanarna i Sveriges Radio med Jonas Hallberg i spetsen. Panelen med Kjell Eriksson i morgonsoffan. Ni vet. De där som verkar ha hur mycket tid över som helst för att - "känna".
Så varför inte bli våra egna trendiga spanare när det gäller spel och sånt? Ordet är fritt. Spana av och förmedla din alldeles egna spaning till oss andra. I god sed börjar jag med min första spaning.
Mörkrets tid är här
Min egna spaning berör det faktum att det ser jäkligt mörkt ut nu i de svenska rollspelsleden. Mörkret har lagt sig över de svenska spelskaparna och deras bokpressar. Så till den milda grad, att vi snart kommer kräva självlysande text i produkterna. Låt mig ge några exempel för att belysa problematiken.
Mörk svensk historia
Mörk svensk framtid
Mörkt svenskt fantasiland
Så varför inte bli våra egna trendiga spanare när det gäller spel och sånt? Ordet är fritt. Spana av och förmedla din alldeles egna spaning till oss andra. I god sed börjar jag med min första spaning.
Mörkrets tid är här
Min egna spaning berör det faktum att det ser jäkligt mörkt ut nu i de svenska rollspelsleden. Mörkret har lagt sig över de svenska spelskaparna och deras bokpressar. Så till den milda grad, att vi snart kommer kräva självlysande text i produkterna. Låt mig ge några exempel för att belysa problematiken.
Mörk svensk historia
Mörk svensk framtid
Mörkt svenskt fantasiland