Nekromanti Anmälningsfunktionen funkar! (sort of...)

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Ett meddelande från moderatorkåren:

Anmälningsfunktionen funkar. Det kommer en avisering till oss, och vi kikar på ärendet. Det kan hända att ni ser direkt någon påföljd av det. Det kan också hända att ni inte ser något.

Det sagt, anmälningsfunktionen har också en känd bugg: den som klickar på Anmäl får ett felmeddelande. Fan vet varför, och det blir förmodligen inget gjort åt saken förrän vi byter plattform igen.

Men trots felmeddelandet så kommer aviseringen fram! Det finns därför inget behov av att skicka besökarmeddelanden, skicka PM eller anmäla igen.

Tack för er uppmärksamhet.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,014
Det vore värdefullt med något slags kvitto.

Annars kan jag inte veta om min fråga inte lästs, eller om den lästs men lämnats utan åtgärd. Och då är det mänskligt att vilja skicka en påminnelse / förnyad anmälan... :)
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Det låter som om ni har många problem med forumet? Hur kommer det sig? Det finns väl hur många stabila program för forum som helst och så avancerade funktioner eller många medlemmar har väl inte det här forumet? Det låter lite som om det är Facebook ni driver när ni diskuterar problemen med forumet.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,820
Location
Stockholm
Mutanten;n64584 said:
Det låter som om ni har många problem med forumet? Hur kommer det sig? Det finns väl hur många stabila program för forum som helst och så avancerade funktioner eller många medlemmar har väl inte det här forumet? Det låter lite som om det är Facebook ni driver när ni diskuterar problemen med forumet.

https://www.rollspel.nu/threads/62524
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Mutanten;n64584 said:
Det låter som om ni har många problem med forumet? Hur kommer det sig?
Det korta svaret är att vBulletin version 5 suger.

Det lite längre svaret är att vBulletin är typ industristandard och våra tekniker kan den fram och baklänges, och nyaste versionen (v5) måste ju vara bäst. Men det visade sig inte riktigt vara så – femman har väl ungefär alla barnsjukdomar man kan tänka sig, och eftersom femman är en helt ny plattform och inte bara är en fyra med turbo, snoffs och bling så är det inte trivialt eller ens billigt att nergradera till fyran.
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
RasmusL;n64585 said:
Jag har läst några sidor i tråden men orkar inte läsa igenom alla inlägg. Märkligt att ni har haft så många problem med systemet för det är ju väldigt många som använder det och jag har aldrig hört att de ska ha haft sådana här stora problem. Det har inte med temat ni använder att göra då? Jag menar det kanske inte är systemet som är problemet utan utseendet som inte drar jämnt med vBullentin?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Utseendet är vBulletin standard, så det är inte problemet. Onyx Path har haft flera av problemen vi har dragits med.

Känner du till vB5 siter som fungerar problemfritt får du gärna tipsa om dem, för jag har inte hört om en enda (dock flera om motsatsen, men att basera åsikten på ett support-forum är som att bli chockad över att det finns många sjuka personer på ett sjukhus).
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Nej jag känner inte till något vB5 som fungerar problemfritt. Jag tänkte bara att forum som har stöd för grundläggande forumfunktioner borde vara ett så etablerat fenomen i dag att det inte borde vara några problem att hitta ett stabilt forumsystem som duger åt rollspel.nu. Men så enkelt är det kanske inte trots allt.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,603
Location
Umeå
Det är också skitlätt att hitta forumplattformar som har grundfunktionalitet. Det är när man har krav utöver det som det kan bli riktigt fruktansvärt klurigt väldigt fort.

När vi för snart ett år sedan lämnade UBB.threads så bestämdes det av massa olika skäl att en etablerad kommersiell plattform med god renommé var en bra grej. VBulletin kom just då ut med en helt ny version också som utlovade mycket. I efterhand har vB5 varit en stor besvikelse, men det var det ingen som kunde veta då.
 
Top