Fullständig framgång, kvalificerad framgång, liten framgång. I den ordningen.avatarex;n220044 said:Lite trådnekromanti. 2016 är slut, hur gick det med projekten?
Det viktigaste att skriva för mig:
1. Äventyrsboken till Fantasy
2. Calanor till Saga
3. Expertboken till Saga
4. En roman, kopplat till Saga eller Fantasy!
5. Nordic Noir
wilper;n141093 said:1. Göra klart Bunker 13.
2. Hitta en spelgrupp och spela med dem varje eller var annan vecka.
3. Delta i One Page Dungeon 2016.
IcarusDream;n140971 said:1 - Ge ut Tenebris(Uppföljaren till Förbannad) via MylingSpel (sitter med layouten nu, kommer släppas på Gothon)
2 - Göra klart Grottor och gravkummel (en svensk "remix" av Queens and Quest!) och distrubera denna själv på Grottröj m.m
3 - Spelleda Great Pendragon Campaign, Operation Armageddon (första modulen till Tenebris) och spela så mycket som möjligt
50%. Den ena spelgruppen föll isär, men den andra lever och tycks ha hälsan.krank;n140679 said:1. Spela vidare på kampanjen Tatters of the King med båda mina två spelgrupper. Det är en rätt bra kampanj och jag kan den tillräckligt bra för att inte behöva slita ut mig med förberedelser. Sen spelar jag med väldigt roliga människor också, alltid ett plus.
Dina Ängder Gröna släpptes och har letat sig in i en och annan butikshylla trots smärre missöden på vägen. Äventyret Drömväv skickades in till Fenix för ett tag sedan, så den delen klarade jag också av.krank;n140679 said:2. Bygga vidare på Rotsystem. Jag vill släppa utforskningskampanjen Dina Ängder Gröna till Gothcon och därefter ge mig på nästa bok. Jag skulle vilja att den boken var en kampanjbok, första delen i den kampanjtrilogi jag skissat på. Jag vill också under året skicka in fler äventyr och organisationer och sånt till Fenix, för att försöka skapa och upprätthålla intresse för spelet.
More than Human har haft filosofiska svårigheter; en konflikt mellan idén om att ha ett så balanserat system som möjligt och att ha ett system som medger system mastery. Det har gått ganska långsamt.krank;n140679 said:3. Reparera gamla skrothögar. Jag har en uppdaterad text till Null State hyfsat redo (och översatt till engelska) och jag har inlett samtal om uppdatering av More than Human, som också flyttas till Spindelkungen/Fria Ligan. Förhoppningsvis kommer jag under 2016 att åtminstone komma en bit på vägen för de uppdaterade versionerna av de båda.
1. Det gjorde jag och arbetet fortsätter 2017.luddwig;n145570 said:1. Fortsätta jobba med mitt retro science fantasy-spel Solfläckar.
2. Läsa åtminstone några av alla orörda rollspelsböcker jag har liggande.
3. Knåpa ihop något trevligt till mitt gamla spelgängs Mutant 2-kampanj.
Facit:Tre solar;n141451 said:Mina planer för 2016 är
1. Ge ut spelbart material till Blood & Bronze varje månad, varav åtminstone två tryckta äventyr (troligtvis Thralls of the Sun och Citadel of the Crimson Mage)
2. Medverka på ett eller flera konvent
3. Spela Horror on the Orient Express
1. Nja, det blev inte så. Varken redaktionen eller jag hade tiden och orken som behövdes, så GrottZine lade ned efter nr 8.Björn Wärmedal;n140803 said:1. Fortsätta ge ut GrottZine (nr 7-10), fr.o.m. nr 8 tillsammans med en hel redaktion!
2. Förhoppningsvis kommer arbetet på samlingsvolym 1 av GrottZine att kunna påbörjas, ifall samarbetet med andra gör att mer tid frigörs och används som jag hoppats.
3. Renskriva äventyren Stormkullens fasor och Getkultens katakomber. Det är på tiden.
Jag skulle vilja skriva ett ordentligt äventyr att publicera också, men det tror jag inte tiden kommer räcka till.
Lagom högt satta mål verkar det som, för det blev framgång på samtliga punkter! Är just i sluttampen med min DoD-hack-kampanj, som faktiskt fick ett litet eget regelhäfte (blev rätt många ändringar jämfört med DoD91), och lirade igenom PostApoc-grejen och det blev faktiskt inte så dumt. Och så fick jag prövat ett par nya system, som spelare: Järn och WHFRP v2, som båda hade nya kul knep för sig som jag inte testat innan!zonk;n144020 said:1. Hitta folk i Sthlm som vill lira lite kul old skool hacka & slaska med svärd o svartfolk o grejer. System helst DoD men kanske är på tiden att man ger sig på OSR eller nåt
2. Spelleda min coola postapoc-idé med några kul människor. Antagligen med mutant-regler, men det är egentligen rätt flexibelt.
3. Upptäcka nåt nytt rollspelssystem att lira
(Ere nån som i Sthlms-trakten som e sugen, hör av er!)
Fail.Krille;n140696 said:1: Skriva klart alla extramål till Järn och Världsträdets Grenar. Det ångar på i god takt just nu. Sen vill jag skriva ännu mer saker till Järn. Typ äventyr, kampanjer och liknande.
Fail.Krille;n140696 said:2: Spelleda Doctor Who: Adventures in Time and Space. Nån gång i vinter/vår.
Delvis fail.Krille;n140696 said:3: Ta tag i Blå Himmel igen. Jag har en skitcool kampanj på gång som jag vill hitta tid att slutföra och spela, och jag har skrivit om spelet så att det använder Järns regler.
Totalt fail på samtliga punkter. Jag tror jag fick in ~10 sessioner rollspel och ungefär lika många sessioner prat om rollspel på hela året och skrev exakt noll rader på ovanstående. Jag förtjänar nog inte min Rollplayer merit badge längre...Ram;n144026 said:För mig är det mer hopp än tro, men jag siktar på:
1. Skriva klart min Star wars-kampanj och publicera den.
2. Väcka Britannia 1914 till liv. Skriva klart världen och äntligen välja system.
3. Skriva ned alla element för Endless world och börja spela i den.