[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 21: Captain America: The First Avenger (2011) + Agent carter (KF)(2013)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 22: Iron man (2008)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 23: Iron man 2[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 24: The incredible Hulk (2008) + The consultant (KF) (2011)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 25: A funny thing happend on the way to Thor´s hammer (KF) (2011)+ Thor (2011)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 26: The Avengers (2012) + Item 47(KF)(2012)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 27: Iron man 3 (2013)+ All hail the king (KF) (2014)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 28: Agents of shield Epi 1-3 (TV)(2013)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 29: Agents of shield Epi 4-7 (TV)(2013)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 30: Thor The dark world (2013)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 31: Agents of shield Epi 8-10 (TV)(2013)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]vecka 32: Agents of shield Epi 11-13 (TV)(2014)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 33: Agents of shield Epi 14-16 (TV(2013)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 34: Captain america the winter soldier (2014)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 35: Agents of shield Epi 17-19(TV)(2014)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 36: Agents of shield Epi 20-22 (TV)(2014)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 37: Guardians of the galaxy (2014)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 38: Agents of shield S2 Epi 1-3 (TV)(2014)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]vecka 39: Agents of shield S2 Epi 4-6 (TV)(2014)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]vecka 40: Agents of shield S2 Epi 7-10 (TV)(2014)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 41: Agent Carter epi 1-3 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]vecka 42: Agent Carter epi 4-6 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 43: Agent Carter epi 7-8 (TV)(2015) + Agents of shield S2 Epi 11-12 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]vecka 44: Agents of shield S2 Epi 13-16 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 45: Daredevil Epi 1-3 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 46: Daredevil Epi 4-6 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 47: Daredevil Epi 7-9 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]vecka 48: Daredevil Epi 10-13 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 49: Agents of shield S2 Epi 17-19 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 50: Avengers age of ultron (2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 51: Agents of shield S2 Epi 20-22 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]vecka 52: Ant man (2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 53/1: måste uppdateras längre fram.[/FONT]
Spoiler
Den här veckan har jag sett Thor the dark world Vilket är uppföljaren till Thor som jag tyckte var ganska dålig, Och den här filmen tyckte jag var sämre. Den led av det klassiska film två i en serie problem. I med att i försöket att göra allt större,vildare och roligare så tappar de lite känslan för struktur, story och karaktärsutveckling.
Specefika random tankar:
Marvel universumet är sämst på att behandla död, av alla filmer har vi haft så har vi haft två större dödsfall agent Coulson och Loki, och de borda har kommit tillbaka till livet på en gång. Det är sådant jag ogillar.
I den här filmen hade vi också ett dödsfall på thors mor, men det kändes inte som något man behövde bry sig om.
Jag ogillar en sådan här högpowerlever, när gudar hoppar mellan världar och slåss mot en skurk som vill förinta universum så är det på en så absurt hög nivå att jag inte orkar bry mig, Speciellt när skurken är urtråkig och bara är en ond snubbe som vill förinta bara för att.
Sedan undrar jag om det var en plan att få människor att se dumma ut, för förutom Jane (och möjligtvis the original Skarsgård) så är alla andra människor comic relief och presenteras som inkompetenta, dumma varelser. Jag vet inte riktigt vad tanken var med det här var, skall det få oss att känna oss små och värdelösa i den större konflikten? Och isåfall varför kändes det som ett vettigt drag?
Jag gillar fortfarande Natalie Portman, men hon kändes inte så där super engagerad i den här filmen, vilket var lite synd, det kanske var det faktum att hennes roll här var ganska så intetsägande och tråkig.
Men DET överlägsna skönaste med den här filmen var att det här var den första filmen i serien där inte en enda scen utspelade sig i USA. Vi fick äntligen en film som visade att all aktivitet inte behöver ha en amerikansk koppling. Synd bara att detta skedde i samma film som valde att presentera människor som inkompetenta
Allt som allt så fann jag den här filmen ganska tråkig och action fokuserad, det känns som de piroriterat action framför karaktärsutveckling och story. Och den story som finns är ganska trist. Jag tycker nog denna film är rätt så skipbar.
Lukas will return