Igår spelade vi Ribbon Drive. Det gick bättre än förra gången, tycker jag. Riktigt skön stämning! Jag tror att jag var bättre på att förbereda en spellista som passar till spelet. Min spellista hette "Turn on, Tune in, Drop out". De andras hette "A Little Lovin'" (om AIDS), "På väg" (om uppbrott) och "Misär, misär att dö för".
När företaget i Albuquerque köptes upp var inte alla beredda att packa ihop och flytta till det nya huvudkontoret i Chicago. Vissa tog erbjudandet om tre månadslöner i handen och bestämde sig för att hitta nya jobb. Fyra kollegor fick för sig att ta vara på pengarna och ledigheten och övertalade varandra om en bilresa till Rio. Richard ville glömma sin fru, och sitt liv, och sin ålder. Wayne ville bort från lögnen han levde och kärleken han inte vågade yppa. Jamie ville kanske egentligen inte med, men ville bevisa för sig själv och för sina föräldrar att hon var vuxen och fri. Popcorn ville finna sig själv. Alla tvingades de inse att de inte kunde fly från sina problem genom en resa till Rio, men alla fann de varandra och kunde, på olika vis, släppa taget.
https://www.youtube.com/watch?v=9tpkxKZS4fc