Bassejr
Hero
KORT VERSION: Ge mig tips på kul equipment som en karaktär kan få börja med om de har tur med lite tärningar, eller om de har extrem otur med dem. Go!
LÅNG VERSION: Jag har haft ett projekt pågående i ett antal år, där jag har byggt en serie slumptabeller för karaktärsskapande. I tabellen ingår ras, klass, samhällsklass, familjerelationer, forna erfarenheter och äventyr, och Starting Equipment. Just nu finns det en färdig tabell för vapen och en motsvarande för rustning, samt en tabell för andra tillgångar, så som investeringar i företag, ett eget förband med legoknektar, osv, men det jag behöver hjälp med är items för den helt vanliga tabellen. Såhär ser den ut än så länge:
Systemet är Pathfinder, men grejerna behöver inte ha detaljerade regelvärden, och settingen är World of Warcraft, men generell fantasy tenderar att fungera.
Tack på förhand
LÅNG VERSION: Jag har haft ett projekt pågående i ett antal år, där jag har byggt en serie slumptabeller för karaktärsskapande. I tabellen ingår ras, klass, samhällsklass, familjerelationer, forna erfarenheter och äventyr, och Starting Equipment. Just nu finns det en färdig tabell för vapen och en motsvarande för rustning, samt en tabell för andra tillgångar, så som investeringar i företag, ett eget förband med legoknektar, osv, men det jag behöver hjälp med är items för den helt vanliga tabellen. Såhär ser den ut än så länge:
Class kit | Pick on kit, and add it to your inventory http://www.d20pfsrd.com/equipment/goods-and-services/tools-kits/#table-tools-kits |
huge handcash | 12D6 x250 gold |
large handcash | 6d6 x10 gold |
medium handcash | 3d6 x5 gold |
small handcash | 1d6 gold |
Riding mule | A mule (Horse donkey hybrid), equipped with a saddle and trained for riding. Not very fast, with a max speed of 30ft, but strong and reliable. |
Mighty Steed | A specially bred horse, fast like the wind at 100ft, with a silvery white coat, shining armor, and a regal-looking (Though unofficial) banner and shabrak. |
Villager's Clothing | Clothing of a base standard. Not very impressive, but they are whole, socially acceptable, and have pockets. |
A rock | You got a rock! |
Townsfolk's Clothing | Clothing of a good standard, looking clean and cultured, something equivilent to a 3 piece pinstripe suit, giving you a +2 on all social rolls with people of seemingly lower standing. |
Hearthstone | A magical artifact that can be activated once per day to teleport you, and nobody else, to the safest, most comfortable place you know. |
Fine Clothing | Fine clothing, of noble stanadrd, decorated with gold and jewels, and with a variety of insignias representing titles and awards you do not have, or that don't even exist, giving you a +5 on all social rolls with people of lower standing. |
Wondroud Item | The gamemaster gives you a wondrous item, according to http://www.d20pfsrd.com/magic-items/wondrous-items/wondrous-items |
Systemet är Pathfinder, men grejerna behöver inte ha detaljerade regelvärden, och settingen är World of Warcraft, men generell fantasy tenderar att fungera.
Tack på förhand