Nekromanti Fältslagsregler PDF

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,785
Location
Eslöv
Eon IVs fältslagsreglerstråden började bugga sig rejält när jag försökte att redigera posterna för att uppdatera med ny info.
Således förde jag över allt till PDF:er istället

För att göra det enklare att läsa har jag delat upp all information i tre olika PDF:er.

Allmän slagfältsinformation:
http://www.speedyshare.com/B3VZ5/Fal...ler-Eon-IV.pdf

Manövrar:
http://speedy.sh/dM8Ww/Manovrar-Eon-IV.pdf

Tabeller för kort referens:
http://www.speedyshare.com/CaBUg/Tab...lag-Eon-IV.pdf

Titta gärna genom dem, notera mig om några felstavningar eller saker ni tycker verkar skumma.
Läs speciellt gärna under Allmän slagfältsinformation angående Fas III, särskilt biten om Förkämpar som jag själv formulerat och skapat. Tanken är att återskapa känslan av karaktärer såsom The Mountain, Robert Baratheon, Aragorn eller Achilles i strid.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,785
Location
Eslöv
Jag har nu även översatt alla reglerna till engelska eftersom jag har engelska spelare i min grupp.
Om det är något som önskas så hojta till så kan jag maila dem.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,785
Location
Eslöv
För att göra det lättare att faktiskt visualisera striden framför sig har jag skapat ett hjälpmedel för att printa ut markörer för att hålla ordning på sina enheter. En enhet som inte är i flykt sitter alltid med sitt "ansikte" mot motståndarens arme medan en enhet i flykt ligger sidleds.

Fältet för en markör innehåller fyra rutor, den översta för vapen, den vänstra för sköldar och för förflyttningssätt (Infanteri, kavalleri eller monster), den nedersta för eventuella avståndsvapen och den högra för rustningstyngd.

Nedan ser vi en spjutenhet med stora sköldar och tung rustning som är till fots. Enheten saknar avståndsvapen.




Njut av framtida slag!
 

Attachments

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,785
Location
Eslöv
Jag har nu provat systemet ett par gånger och tycker att det fungerar ganska felfritt.
Jag saknar dock regler för att manövrera sig över slagfältet och jag vet inte riktigt hur jag ska skapa dem.

I A Song of Ice and Fire: The roleplaying game så simuleras detta genom att göra ett rutnät som fungerar som slagfält och varje enheter kan röra sig ett antal rutor baserat på deras rörlighet.

Ska man kanske kopiera detta eller finns det andra rollspel som har med detaljerade regler för fältslag som kan ge inspiration till hur man bäst löser detta?
 
Top