Nekromanti [Växjö] [OSR] SL söker spelare

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Joined
18 May 2007
Messages
6,131
Location
Omfalos
Jag vill spelleda några spelmöten OSR [troligen LofFP, möjligen LL eller DnD red box] och letar efter människor att spela med.

Eftersom det är OSR vi talar om vill jag helst ha en fem-sex spelare, men jag nöjer mig med fyra om jag måste. Om det finns färdig grupp, ställer jag gärna upp som gäst-SL.

Detta hoppas jag ska äga rum i vinter-vår i Växjö. Det är korta spelpass (sju/åtta till senast elva) på vardagar som gäller för mig (pga familjebildning). Detta är ett sätt för mig att lära känna lite folk (flyttade hit i november) och testa på OSR-spelande. Tanken är att spela en två-tre spelmöten i en första vända, och sedan dra igång en kampanj till framåt sommaren om tid och ork räcker till.

Jag har inga krav på spelare annat än punktlighet samt nyfikenhet på OSR-spelande.

Själv har jag spelat rollspel sedan 1982, varit ordförande i världens självgodaste spelförening (DMF, Lund) och skriver alltför många ogenomtänkta inlägg på internetforum. Ibland blir jag anklagad för att ha ordets gåva och jag sägs se ut som en ukrainsk seriemördare. Möjligtvis har jag humor.

PM:a vid intresse.
 

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Joined
18 May 2007
Messages
6,131
Location
Omfalos
Ja, vad hände? Livet hände, tiden gick.

Men. Jag har värvat en forumit, en icke-forumit och tror att jag kan få tag på ett par till sådana, men det finns plats för fler om någon är intresserad.

Planen är att få till några spelmöten (två eller tre) i april-maj.

Och om jag gillar det så drar jag nog igång en kampanj till hösten.
 

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Joined
18 May 2007
Messages
6,131
Location
Omfalos
Om man räknar optimistiskt har jag nu tre spelare på listan och jag har slängt krokar med feta agn i ett par närliggande sjöar. Förhoppningsvis nappar ett par gammelgäddor och kanske också nån abborre.

Inom ett par veckor kommer jag antingen boka in ett första spelmöte eller ge upp och lägga ned.

Jag har drömt om det här länge. Hjälp mig uppfylla min dröm. Om du bor någonstans i eller nära Växjö och tycker det här låter intressant hör av dig.
 

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Joined
18 May 2007
Messages
6,131
Location
Omfalos
Det verkar som att jag har fyra spelare nu, men ett par kommer nog bara kunna vara med sporadiskt, så jag vill ha fler, fler!
 

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Joined
18 May 2007
Messages
6,131
Location
Omfalos
Inom loppet av två dygn har jag förlorat hoppet och berättat för mina presumtiva spelare att det inte blir något; oväntat fått två nya spelare (mugglare) och fyllts med nytt mod; blivit av med en tidigare (mugglare) och än gång gått in moll. Nu står jag på tre forumiter och två mugglare.

Fortfarande lite tunt.

Jag rekryterar än, med andra ord.
 

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Joined
18 May 2007
Messages
6,131
Location
Omfalos
Jag inser att den här tråden är något av en monolog, men jag känner att jag måste delge världen att det faktiskt verkar som att jag har fått ihop en spelgrupp.

Nu har ju tre forumitet hoppat på det här tåget så jag antar att jag har dränerat hela Växjö på rollspelare, men om det mot förmodan finns något Växjöbo/kronobergergare som ännu inte har PM:at mig, så går det fortfarande att hoppa på tåget. Gary Gygax körde med tio pers, jag vill gärna ha lika många!
 

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Joined
18 May 2007
Messages
6,131
Location
Omfalos
Den här kampanjen har orkat upp i två hela spelmöten, men nu närmar det sig ett tredje. Hoppas få lite bättre flyt from början av nästa år.

Oavsett, det finns plats för fler spelare; Kronobergare som gillar eller är nyfikna på OSR kan bara skicka ett PM till mig!
 

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Joined
18 May 2007
Messages
6,131
Location
Omfalos
Tack, jag känner stödet!

Som tack ska jag se om jag kan ta mig samman och rapportera det andra spelmötet.
 

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Joined
18 May 2007
Messages
6,131
Location
Omfalos
Detta är en *bump*.

Jag letar fortfarande efter fler spelare, läs översta posten!
 

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Joined
18 May 2007
Messages
6,131
Location
Omfalos
Månaderna går - det går ändå fortfarande bra att höra av sig för lite OSR-spel i Växjö.
 
Top