Bra: Stars Without Number, Thou Art But a Warrior, Don't Rest Your Head, All Flesh Must Be Eaten. Välformulerade, poetiska och beskrivande namn som inspirerar.
Bra: Drakar och bananer. Varenda djävla gång folk får syn på eller hör namnet skrattar de och vill veta mer. Namnet är antagligen en stor del av anledningen till att spelet varit det mest spelade liret i Indierummet på ett par LinCon.
Dåligt: Anatman, Noumenara och andra intetsägande namn. Ingen kan någonsin komma ihåg vad mitt evighetsprojekt Anatman heter, men det är en så snygg referens att jag inte vill byta.
Rätt bra: Supergänget, Fantasy!, Utpost, Vampire: the Masquerade, Danger Patrol. Säger rätt och slätt ungefär vad det handlar om.
Väldigt bra: 3:16 Carnage Among the Stars, Lasers and Feelings. Säger också rätt ut vad det handlar om men mycket snyggare.
Dåligt: Panty Explosion. Har skrämt bort en hel del spelare. Har numera också bytt namn till Tokyo nånting. Det är dock rätt talande att jag inte har några problem att komma ihåg originaltiteln, medan den nya titeln är lättglömd.
Dåligt: The Mountain Witch, Night Witches. Okej, TMW har väl någon sorts häxa med, men dessa titlar kommunicerar inte "Samurajer" och "Ryska stridspiloter"!