Om du läst några av de inlägg åtminstone jag gjort så har du redan svaret på den frågan. Ja, det händer, och det händer tillräckligt ofta för att jag och kvinnor i min bekantskapskrets har åtminstone en eller två sådana historier att dela med sig av.
Jag har varit med om mycket skit, men till största delen som konventsbesökare och debattör på olika forum och sociala medier. Det finns få ställen online där jag känner mig helt säker för jag vet aldrig när hoten kommer eller vad som triggar dem. Jag undviker att gå in på spelbutiker där det är bara män om jag inte måste gå in av någon anledning, av ren reflex. Nu är det länge sedan något hände mig i Sverige på den fronten, men att vara försiktig sitter i ryggmärgen.
Det kanske låter överdrivet, men för mig är inte spelhobbyn ett säkert utrymme, och det är inget jag har läst mig till, det är något jag har lärt mig av erfarenhet. Det är därför separatistiska utrymmen eller konvent som FemCon är något som känns välkommet, eftersom det där finns en viss grundläggande säkerhet.