Knight_Schmidt
Veteran
Såg att rollspelet Noir finns billigt. Men hittar inga äventyr till det.
Någon som spelat?
Någon som spelat?
Jag skulle jättegärna vilja höra mer om detta, kanske i en egen tråd.kwarnberg;n333990 said:Noir är grymt. Det är fortfarande det spel som kanske har haft mest inflytande på mig sett till hur jag spelar och vilka berättelser jag vill uppleva i rollspel. Kan verkligen rekommendera det!
Boom.Rickard;n333995 said:Jag skulle jättegärna vilja höra mer om detta, kanske i en egen tråd.
Exempelvis, utöver vad du själv skrev, hur har spelet fått dig att se på andra spel, hur har det påverkat spelgruppen rent generellt gällande spelstil, vad spelade du tidigare som är skillnad på Noir, vilka komponenter som du vill lyfta som extra starka för hur Noir är?
Det beror förvisso på hur man vill hantera settingen. Men settingen är rätt löst beskriven, med många djupdykande detaljer för att bygga upp en stämning.Knight_Schmidt;n340591 said:Hur är Noir att sätta sig in i för SL? Lätt att spelleda för noobs?
Jag tyckte Noir var enkelt att sätta sig in i. De färdigheter som finns appliceras på ett brett spektra vilket underlättar för spelledaren.Knight_Schmidt;n340591 said:Hur är Noir att sätta sig in i för SL? Lätt att spelleda för noobs?