Nekromanti 78

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Du är trollkarl/häxa.

När du blev invigd lärde du dig 78 besvärjelser. Var och en av dem kan du använda en gång, därefter är de för alltid förlorade för dig.

Berätta om den första besvärjelsen du använde.

eller

Berätta om den besvärjelse du använde senast.

(Also, jag kanske knycker allt som sägs i tråden och bygger ett rollspel. Bara så ni vet.)

Sodivra

Champion
Jag började med att använda Dödsbesvärjelsen på en fluga så att jag skulle slippa bära på den.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Den senaste besvärjelsen jag använde var för att hela en kompis brutna ben. Nu kommer jag för alltid undra om jag slösade den. Det kanske kommer ett tillfälle senare i livet där jag behöver den mycket mer.

Sodivra

Champion
Den senaste besvärjelsen jag använde var att kläcka Guldfjärilarna. Jag hade hoppats att Guldfjärilarna skulle ge mig insikt i hur jag skulle gå vidare i ett förhållande. När de fyllde rummet så fylldes jag av sinnesrörelse och grät. Det var skönt, men jag kände inte att jag visste hur jag skulle gå vidare med den känslan efteråt.

God45

#PrayersForBahakan
Han skriker när polisen släpar ut honom från kontorsbyggnaden. Han skriker att han är Jan Anderson. Jag utbyter plattityder om hur sorgligt det är med de mentalt sjuka med konstapeln.

När de dragit ut den där galningen som tror han är jag lutar jag mig bakåt i min stol. Jag känner mig som om jag blivit av med 30 år och 60 kilo. Jag bestämmer mig för att ringa min fru, hon borde precis ha kommit hem från den där plåtningen. Sedan försöker jag bestämma mig för om jag vill ha en ny BMW eller en Porsche innan jag bestämmer mig för att köpa båda.

Svar: Kroppsbyte. Varför skapa det perfekta livet när någon annan redan gjort jobbet för en?

Basenanji

Postd20modernist
Jag kastar den besvärjelse som låter mig använda de övriga 77 hur många gånger som helst.

---

Okejrå, den var barnslig. :gremwink:

Jag börjar med att kasta "Djurform" för att undslippa den stränga magikerakademi som mot min vilja uppfostrat mig att bli en av dem. Jag tror inte på deras löften om att magiker är bättre varelser än den övriga världen eller att magikerna ensamma har förstått livets gåta.

Det måste finnas något utanför murarna som vet annorlunda. Det vill jag upptäcka!

Och i gryningen smyger en skogsmus ut ur stenkomplexets skugga.

chrull

Stockholm Kartell
Den första jag kastade var den som gav mig förmågan att flyga. Vem har inte drömt om det? Jag skolkade i flera dagar efter det bara för att lära mig hur man gör.

Den senaste jag använde var ytterligare en förbannelse. Han vet inte om det, men snart kommer han bli av med jobbet, pengarna och till slut hem, familj och allt annat han håller kärt. Han var ett jävla svin. Det var inte mitt fel att jag blev så arg.
Men jag måste lugna mig nu, det här var den sista förbannelsen som slösades på vardagssvin som han. Nu är det inte många kvar, och de ska jag spara till någon som utan tvekan till 110% förtjänar dem.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Vid ett taktiskt valt tillfälle kastar jag den besvärjelse som låter mig skåda in i framtiden och använder min kunskap för att vinna högsta vinsten på Lotto, Keno och Tipset för att finansiera mitt framtida imperium.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
78? Jag hade bestämt för mig att det var 79. Möjligen har någon använt formeln som ändrar minnen på mig.

Den senaste jag använde själv var formeln som upphäver en annan formel. Jag tror ingen med rätt sorts insikt såg, tack och lov.

Tomatalven

Hero
Jag använde besvärjelsen som tillåter en att byta ordning på folks minnen under en timme. Samt läsa dem såklart.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
11 klara, 67 kvar.

Tack till alla som redan bidragit!

Jag är också intresserad av att höra om ni sålt era tjänster någon gång. Vilken besvärjelse var det i så fall, och vad tog ni i ersättning?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: 11 klara, 67 kvar.

wilper said:
Jag är också intresserad av att höra om ni sålt era tjänster någon gång. Vilken besvärjelse var det i så fall, och vad tog ni i ersättning?
Jag använde formeln för att utlösa en jordbävning en gång. Raserade en stad och i utbyte mot att generalen arrangerade för att droga och bränna en av mina rivaler inne.

Jag sålde också min ljusformel för min vikt i guld till en furste som ville imponera på sina långväga gäster. Vilken idiot.

Max Raven

T12-kultist

Formeln jag slängde gave en döende gammal man en kväll längre att leva. Betalningen jag tog var var hans käraste minne, en fjäder från en svart uggla.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
ska bra.

Jag den första besvärjelse jag använde var den som låter mig resa en kort stund tillbaks i tiden.

Bortsett från viss yrsel så får jag väl säga att den fungerade gan

Max Raven

T12-kultist
Min första besvärjelse var att sätta ögon var jag ville.

Jag var tonåring och, ja, alltså... Numera är jag mest irriterad när de får något i sig och jag inte kan göra något åt det.

Fienden

Hero
Direkt efter min träning, när jag gick ut från min gamle häxmästares hydda högt uppe på en snöklädd bergstopp, lade jag besvärjelsen som förvandlade mina fötter till skidor. Med dessa tog jag mig snabbt ner för berget, men jag undrar fortfarande om jag kanske skulle lärt mig teleportationsbesvärjelsen istället.

slanfan

Hero

Min första besvärjelse var den som lät mig förstå alla språk.

Jag sålde den som gör en lycklig, för en ej specificerad tjänst i framtiden.

Björn Wärmedal

Björning Wheel

Jag sålde besvärjelsen som ger oändlig fantasi och kreativitet till en filmproducent. Numera får jag royalty på alla hans lysande filmer. Han lever med hallucinationer och tar stora doser lugnande vardagligen, men han säger att det visst är värt det. "Alla genier är excentriska!"

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker

Jag sålde en besvärjelse som tog bort dåliga minnen och mitt pris var en skugga.