Re: Världen
De e väl sant som du säger. Mitt världsskapande är väl ingen höjdare, och om jag ska vara ärlig kan jag inte skryta på Legioths heller.
Vad Legoith dock syftar på med "seriösa SL" är nog den modell han fick av vår gamla SL, som tyvärr nu har flyttat. Denne stackars sate tillbringade tre år av sitt liv med att skapa en egen värld som sträckte sig över tre kontinenter och hade detaljerade kartor över varenda kvadratkilometer (kanske liten överdrift, men ni förstår va..). Nu på senare tid tyckte han inte om sin värld mer så han slängde bort den.
Sen kan man ju igen diskutera dethär med färdiggjorda världar. Med såna känns det mycket svårare att placera in någonting precis där man behöver det.
Spelare har väldigt lätt för att klaga på precis allt som inte står i böckerna, och sätter man en stam av reptilmän, där det inte finns nåt träskområde, eller liknande, får man rätt snabbt höra om det. I egna världar kan man smidigt placera ut ett träskområde precis där var man vill ha det, utan att det stör någon i nån större utsträckning.
Jess, de va väl de jag ville ha sagt
/Black Dwarf
"I may be small but I can still kick your ass!"