Nekromanti A-bomber

Minimoni

Homelander
Hallå!

Hur många av er har haft med kärnvapen i era kampanjer? Och på vilket sätt har dessa vapen varit närvarande?

Jag har själv spellett en kampanj nyligen i NeoTech där ett storkrig i Afrika blåste i gång med Syd-Afrika, NigerianskaUnionen, Sudan och Madagaskar använde Kongo som slagfällt. Intrigen inför kriget är aningen komplicerad och vill ni veta den så får ni fråga.

I alla fall... Efter en längre tids krigande så kom det oundvikliga, Madagaskar använde taktiska och en mindre mängd strategiska mot sina Afrikanska fiender. Många afrikanska städer fick smaka på den galne diktatorns vrede.

Så hur har ni hanterat kärnvapen i era kampanjer?

Tzimisce

Krille

Super Moderator
"Hur många av er har haft med kärnvapen i era kampanjer? Och på vilket sätt har dessa vapen varit närvarande?"

I fantasy: I Skymningshem finns ett ställe som kallas för "Glaskratern". Det sägs att en trollkarl blev förbannad på den Stack som hotade honom och som bodde där, så för att statuera exempel så kallade han ner den kalla solen till Stackens hemplats. På så nära håll så blev den verkligen dunderhet, och allt som blev kvar var en krater av glas. Sedan förbannade han den platsen så att alla som färdas in i området blir sjuka och dör, allt för att se till att ingen någonsin ska komma in där igen.

I cyberpunk: En klase japanska ultranationalister hade fått tag på ett kärnvapen som de tänkte smälla av i Tokyo för att rensa ut alla västerländska influenser och kalla hem allt japanskt kapital tillbaka till Japan och på så sätt sänka den västerländska ekonomin. Rollpersonerna, som alla var höjdare inom olika områden (Rysslands stationschef för GRU i Tokyo, yakuza-bossen Katsuichi Taniko, USAs presidents säkerhetsrådgivare och VDn för IBM-Fuji) tog itu med saken personligen. Det var en hejdlöst rolig kampanj.

Konventsäventyret "Det mörka regnet" handlade om en grupp terrorister som ville bygga ihop ett eget kärnvapen, men fem journalister för Orbital News (rollpersonerna) fick tag på den kritiska delen, och blev plötsligt jagade av terroristerna och av säkerhetstjänsten, samtidigt som ONN ville ha kontinuerlig nyhetsrapportering. Det hade ett poängsystem (det var ett konventsäventyr) som baserades på miljoner tittare. Vinnarna fick 69 miljoner tittare, vill jag minnas.

Science fiction: Oh, how many ways do I love thee? Let me count the ways...

Hungmanmoojoo

Veteran
Jag Gillar atombomber... svampmoln är en av de vackraste sakerna som jag känner till.. ahh... lite personligt dravel... bla.. nu till din fråga.

Jag har använt atombomer i Neotech och i gamla mutant..

första gången var när ett gammalt spelgäng(i slutet av kampanjen) hittande en atombom som vägde ca 100 kg och släpade runt på en liten vagn...länge.. och den ställde till problem då de aldrig ville lämna den... de fundera allvarligt att använda den när vi spelade det där äventyret i Ulvriket. men vi slutade och bomben small aldrig...

Andra och än så länge sista gången var ett spännande och intressant Neotech äventyr där spelarna spelade ett Merc-gäng som till slut hamnade långt upp i sibirien och där sprängde badguys av en atombomb... med allvarliga strålskador som följd... vi slutade spela kort därefter... så de fick aldrig riktig känna av konsekvenserna. kul..

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Inget användande av dem under kampanjens gång faktiskt. Men att de har varit i Tanzania med antirad-dräkter för att leta efter Secret Stuff under jordytan i hemliga utgrävningar av stora megaföretag. Så jag har mer använt mig av extrema eftereffekterna av de kärnvapenattackerna mot Moçambique och Tanzania som Madagaskar utförde under 30- och 40-talet.

/Naug

Minimoni

Homelander
Högtflygande kampanjer OT

I cyberpunk: En klase japanska ultranationalister hade fått tag på ett kärnvapen som de tänkte smälla av i Tokyo för att rensa ut alla västerländska influenser och kalla hem allt japanskt kapital tillbaka till Japan och på så sätt sänka den västerländska ekonomin. Rollpersonerna, som alla var höjdare inom olika områden (Rysslands stationschef för GRU i Tokyo, yakuza-bossen Katsuichi Taniko, USAs presidents säkerhetsrådgivare och VDn för IBM-Fuji) tog itu med saken personligen. Det var en hejdlöst rolig kampanj.
Min grupp har också spelat en högtflygande kampanj. Vet inte om det var lika många höjdare närvarande som i din kampanj men högtflygande var den alltid. En karaktär var VDn för Sendai. Den här VDn trodde att han kontrolerade Darkside men egentligen var det självklart helt motsatt. Även din Taniko var med på ett hörn som SLP vill jag minnas. Tror Tidigare nämnda VD hade ett förhållande med henne. En annan karaktär var en högt uppsatt CIA herre. Hade även med diverse Spetznas generaler och någon filmskapare från berlin. Gruppen Hatamotos var också med och spelade in reklamfilmer för Sendais nya spelmaskin "Sendai Samurai" som sedan utvecklades till "Sendai Shogun". Kampanjen var i alla fall hur kul som helst men fick ett snöpligt slut då Darkside tröttnade på RP och tyckte de hade spelat ut sin roll och tog livet av alla i en jättesmäll.