Nekromanti A D&D Public Service Announcement

Staffan

Myrmidon
Här får du råd av Mialee om villobestar, Jozan om komparativ teologi, Lidda om viktiga tjuvförmågor, och Gimble om barderi.
PHB PSA nr 1

Om du gillar dem så finns det rätt många till om ni kollar annat från samma användare.

Rising

Vila i frid
Åh... De här är bara bra. Killen som spelar Venger är så djävla ägig, tieflingen är bedårande, Krusk får mig att vrålgarva, Nameless Assassin är asskön, the bar wench är spot on, och Hennet... Wow.

Och de tar typ aldrig slut, heller. Jag mår som en prins.

Tack för länken. Jag tänker inte ens bitcha om att du glömde att skriva [länk] i din rubrik, även om jag i vanliga fall är rena rama glasögonsmurfen när det gäller sånt.

Och oooh... nu såg jag just succubusen... Måste sluta...

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Haha, kolla kommentarerna

Filmen var sådär. Helt okej, men mer naket hade varit att föredra eftersom de faktiskt lyckats få tag på rollspelare som inte ser ut som knivhugg i fejset. I vilket fall så tyckte jag om kommentarerna till filmen, för de speglar rollspelsfolket så jävla bra. Två typer av reflektioner dyker i huvudsak upp;

Den ena representeras av signaturen "HighOctane01" och han är handikappad. Han hittar nämligen inte i sammanhang. Jag har rätt taskigt lokalsinne vad det gäller rent fysisk geografi och lokalkännedom. HigOctane01 är på ett helt annat plan. Han är killen som skulle klaga på dålig realism när han läser Fantastiska Fyran. Han kommenterar filmen såhär:

Half elves are kind of weak compared to other races.
Like humans they get Any as their favored class, but
instead of a bonus feat they get immunity to sleep, low light vision, and a bonus on enchantment saves. Instead of a bonus skill point every level, they get a bunch of bonuses on skills at first level, but most aren't enough to be real helpful.

At least they beat out half orcs. +2 strength and darkvision and they take a -2 on charisma AND intelligence.
Signaturen "tsodano" har en mycket skönare inställning, som den hos den 25-årige oskulden som ser en tjej (och en snygg sådan) i sitt favoritsamanhang; rollspel!!!

how did you two end up with those girls gaming lol
tsodano kommer att kolla på filmerna och sedan snabbt surfa över till www.free6.com.

- Vulf

Rising

Vila i frid
Re: Haha, kolla kommentarerna

mer naket hade varit att föredra eftersom de faktiskt lyckats få tag på rollspelare som inte ser ut som knivhugg i fejset.
Fast de säger själva att det bara är typ de själva (Regdar och Hennet) som faktiskt spelar D&D...

Tyvärr.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Tordek FTW! [ANT]

Lätt att Tordek var bäst... Lidda var lite kul ett tag men sen liksom... wtf? Gimble var också rätt bra.

Ymir

Liten kantbaron

instead of a bonus feat they get immunity to sleep, low light vision, and a bonus on enchantment saves.
Jag tänkte också att halvalver sög först. Men, come to think of it, vore det allt ett jävla bra feat som gav alla de där grejerna på en gång. Jag har tillochmed haft -nytta- av 'immunity to sleep' när jag spelat. Och low-light vision är ju bra att ha nästan jämt.

Sedan kan det ju vara hänt att alver, dvärgar, etc får mycket bättre grejer i sina paket, men jämfört med människor tycker jag egentligen halvalverna verkar stå sig rätt bra. Möjligtvis att det där +1 skill point/level gör ganska stor skillnad efter 10 levlar eller så, förstås.

- Ymir, steka kylling

Man Mountainman

Storsvagåret

Youtube-kommentarerna är kanske inte kända för att locka till sig Internets intelligenselit. :gremsmirk:

/Kalle

Rising

Vila i frid

Duh.

Kolla din ironimeter. Batterierna verkar vara slut.

Eller så är det min dubbelironimeter som inte funkar.

(Eller så är det din trippelironimeter..- osv)

Dimfrost

Special Circumstances

Jag var också väldigt osäker, faktiskt. Det är jobbigt det där med trippelironier.

/Dimfrost