Nekromanti (a) sviktande minne, (b) inkompetens eller (c) usel sökfunktion?

luddwig

Lawful evil
Jag har för mig att jag för en tid sedan läste i en tråd om för- och nackdelar med att förbruka kroppspoäng vid användande av magi. Om någon känner igen detta och kan guida mig till tråden så vore jag tacksam. Om det sedan är alternativ (b) eller (c) som är orsaken till att jag inte själv hittar tråden kan vi väl låta vara osagt.

CapnZapp

Myrmidon
Angående (c) så har 99% av alla webbsajter en usel sökfunktion. Men det hindrar ändå inte dig från (b), eftersom det nästan alltid är ett tidsödande misstag att använda sajters egen sökfunktion.

Istället använder man alltid google (förutom på de få sajter som inte låter sig indexeras). Google låter dig söka enskild sajt, med "site:"

Googla exempelvis:

site:rollspel.nu kroppspoäng magi

luddwig

Lawful evil
Tack och tack. Det var den diskussionen jag var ute efter men jag trodde att den låg i en separat tråd om att använda KP till magi. Funderar på att lägga in en variant av det i Solfläckar.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
CapnZapp;n172832 said:
(förutom på de få sajter som inte låter sig indexeras).
Som rollspel.nu till exempel. Man får bara länkar till oldsite. Eller, jag får bara det iaf.

RasmusL

Champion
krank;n172861 said:
Som rollspel.nu till exempel. Man får bara länkar till oldsite. Eller, jag får bara det iaf.
Gnällde om detta för ett tag sedan, kan vara den jävla robot-filen som spökar)