Nekromanti AAM UK+Ryssland

Snow

Swashbuckler
Tjena!

Är här någon som spelar AAM? här är iallafall armen jag tänkte testa ikväll:

Grupp Alfa:
3x Vickers machinegun
3x 6 punder antitank gun
2x Mosin nagant
1x Inspiring lieutentant

Dessa är bulken av styrkorna och de som kommer att utdela mest pisk. Jag räknar med att tappa en 6 pounder på vägen. Men tanken är att de snabbt rusar fram till en bra eldställning. Mosin Nagant och kulsprutor går först. När de kommit fram går antitank guns i ställning och Mosin Nagant drar sig tillbaka och ber sina böner, för nu ska de offras. Det är dags för grupp bravo.

Grupp bravo
1x T34
1x Commisar (som åker på bakpansaret på vagnen)

Denna grupp håller sig hyfsat i bakgrunden tills alfa har gått i ställning. Därefter hoppar kommisarien av i skydd precis bakom linjen. Tanken spränger fram mot objective. Resten av styrkorna utplånar allt som kommer i närheten.

Commisarien är den som ska vända allt. Han åker stridsvagn fram till fronten så att han inte ska dö. Han ska stå i skydd hela tiden. När det tunga artilleriet (kulsprutor och antitank guns) har typ ett par stridsvagnar och infanteri i målet så avrätta Commisarien en av Mosin Nagant. "De var förrädare mot moderlandet, om ni inte skjuter jävligt bra så kommer ni att gå samma öde till mötes som dessa. Dessutom kommer vi att skjuta era familjer hemma också". Frontgruppen blir mycket motiverad. Den sammanlagda eldkraften bör snabbt radera allt motsånd på två rundor (det finns två Mosin Nagant att offra).

Tanken bör också kunna rensa lite, speciellt medeltunga stridsvagnar.

Nackdelar:
+ Det kan vara svårt att koordinera allt som ska hända så att eldkraften sätts in vid rätt tidpunkt.
+ Armesammansättningen är moraliskt tvivelaktig (egentligen ville jag spela bara ryss men jag använder de brittiska styrkorna som "stand-ins", jag väntar med spänning på östfrontenexpansionen)

Snow

Swashbuckler
kort Battle report

Det blev ett oförglömligt slag (främst på grund av att jga lyckades bärga segern mot alla odds). Jag var helt säker på att förlora efter tre rundor. Två 6-pounders var utslagna innan de avfyrat ett skott samt stridsvagnen var skadad. Kommisarien skördade stora framgångar på slutet med hjälp av två kulsprutor och den återstående 6-poundern.

Jag måste säga att jag gillar detta spelet skarpt. Vi är tre som spelar och snart ska vi spela ett riktigt stort slag men mycket enheter (200p+ per sida) och 12 kartdelar (istället för pluttiga 4 då man börjar nästan ovanpå varandra).