Nekromanti Absalon: En stad till eon

Conan

انتفاضة
Innan jag köper den Fenix tidning så vill jag gärna veta om artikeln "endast" är ett smakprov på den kommande Jargien modulen eller om den innehåller unikt material som inte kommer produceras någon annanstans?

F.Ö. ser jag verkligen fram emot Jargien modulen.

Poseur

Swashbuckler
Jag kan inte svara på det, men tycker man om jargien och vill ha en unik stad att spela i med mycket intressanta saker i området så är det lätt värt att köpa fenix-artiklen.

Men logiken säger mig att det är en unik sak, tror absolut inte absalon blir beskrivet på ,fyra sidor(tror jag artikeln var) i Jargienboken, dessutom har den en mysig bild som sätter lite prägel på staden och en väldigt snygg karta.

/Poseur

Blasphemy

Swashbuckler
Hej du...
Absalon har sin grundinformation hämtad från Jargienmodulen men är expanderad, omskriven och utbyggd mer för att ge en känsla av staden som äventyrsplats.

Så mängden information du får om Absalon och det du kan göra där är långt mer än du får i Jargien.

Blasphemy

Swashbuckler
dessutom har den en mysig bild som sätter lite prägel på staden och en väldigt snygg karta.
Bilden är verkligen jättebra...
Kartan däremot... *ryser* skall sätta mig ned och fixa till den tror jag. Den blev långt mycket större än jag trodde och jag var inte så noga med att rita ut gator och liknande... nu är det hus med halva väggar och sånt... men om jag får tid skall jag slå mig ned och fixa till den och sedan ladda upp den här på forumet.

Poseur

Swashbuckler
Jag tycker det är jättamysigt med halva väggar och sådant på hus för det ger en känsla av att staden är förfallen och sargad av gamla krig och fortfarande inte återhämtat sig än.

/Poseur