Nekromanti Abstinens?

Foggmock

Myrmidon
Vad har ni gjort medan Rollspel.nu varit nere? Hittat nått annat forum att läsa på? Motionerat? Lagt en krona i en burk varje gång ni tänkt "hmm, jag har världens idé till en forumtråd! ...... just det"?

..Det där lät som en bra idé förresten. Donera en spänn för varje gång ni tänkt på Rollspel.nu under nertiden. Jag gills inte, för jag hade statusfönstret i en permanent flik i Opera och kollade säkert tio gånger om dagen..... :gremgrin:

Själv har jag jobbat, handlat svindyr elektronik och typ, "haft ett liv". Beror inte så mycket på Rollspel.nu dock... :gremsmile:

Storuggla

Champion
Annat än att ha jobbat, så har jag flertalet gånger råkat ut för att följande:
"Ja men kolla på www.rollspähmenvafan..." eller rentav denna goding:
"Okej, kan man få tag på dig på något annat sätt än via mobilen?"
"Tja, jag finns på www.rollspähmenvafaaan...."
:gremfrown:

Annars har jag spelat Victoria: An Empire Under the Sun som en tok, Hearts of Iron II Doomsday som en något mindre tok och klurat på ett andravärldskrigssexploitationspel.

Storuggla, nu är jag frisk dock

G

Guest

Guest
Uhmm, du har gjort precis samma som jag alltså, och nu är det inte lång tid tills man kör victoria: revolutions uppföljt av hearts of iron 2 doomsday och då ska supermakten korea se sitt ljus, eller så kör man något absurt som typ krakow.

/Zorbeltuss som brukar köra industribygge i massor.

Storuggla

Champion
"Uhmm, du har gjort precis samma som jag alltså, och nu är det inte lång tid tills man kör victoria: revolutions uppföljt av hearts of iron 2 doomsday och då ska supermakten korea se sitt ljus, eller så kör man något absurt som typ krakow."

Oooh, Revolutions kommer bli så gött! Peruansk-Bolivianska Unionen forever! :gremlaugh:

Storuggla, ska splitta på POPs bara för att man kan

Johan K

Gammal & dryg
Well, vad har jag gjort...
Typ läst lite, undrat när sidan kommit igång, spelat spel, irc;at, jobbar för jävla mycket & sådana saker...

Big Marco

Läskig
Jag har rollspel.nu som startsida så jag kollar status jämt, sålunda.

Annars har sommaren dominerats av spel. Sommarens Ripperdoc-kampanj var Utposten, förlagd till Starcraftvärlden, körd med d6-systemet. En härlig odyssé med stark känsla av första världskriget möter Aliens möter Stalin. Även en hel del Noir har spelats. På brädspelsfronten har Arkham Horror gått varm - det är ett underhållande spel med stämning och oförutsägbarhet.

I övrigt så har jag varit i Los Angeles (världens fulaste stad fö) och har tillsammans med Petter Nallo och Rikard Jespersen fått klart Noir - bara en sådan sak! Fortfarande småpill kvar, alla bilder är inte levererade, etc, men jag är lugn inför det väntande trycket inom en dryg månad. Sidantalet blir 352 fö. Speltestversioner håller på att skickas ut till de som anmälde sig via Noirs webb (som inom kort skall gå live).

Mycket film har det också blivit, speciellt noir-liknande historier - både moderna och klassiska (Chinatown är verkligen hur bra som helst). Ser med pänning fram emot The Black Dahlia samt Hollywoodland, båda verkar vara typiska Noir-filmer.

Sommarens onödigaste och nördigaste inköp blev 12" figurer från Aliens. Jag skyller på en lockande dollarkurs. Men vem kan motstå att ha Hudson...

Organ

Out of time, out of mind
Jag har kompenserat wrnu-frånvaron i mitt liv med att hänga på sveroks forum. Jag har tidigare avfärdat det som ett tråkigt skitforum men har blivit tvungen att revidera mina åsikter då det faktiskt visat sig vara helt ok. Fast det är skönt att vara tillbaka, "borta bra men hemma bäst". :gremgrin:

/Anders

Foggmock

Myrmidon
andravärldskrigssexploitationspel

Jag låg i sömnlöshetsångor en morgon för ett tag sen och spånade lite på ett spel där Hitler vann kriget, fick sitt tusenåriga rike och lämnade över till en arvtagare. Arvtagaren har nu härskat klart och spelet ska då centreras runt kampen om efterträdelsen, eller avskaffandet av nazismen, eller whatever. Jag siktade på lite cyberpunkkänsla (säg att året är 2028 eller något), lite noirkänsla och så nazistiska uniformer, och gärna militäriskt (skärmytslingar mellan Wehrmacht och utbrytarprovinser, ala Tjetjenien).

Ska vi slå våra kloka ihop, kanske? :gremlaugh:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag har i princip endast jobbat, både hemma hos mina föräldrar och på mitt sommarjobb. Saknaden efter wrnu har varit stor och nu börjar jag även längta tillbaka till Linköping även om jag måste ordna med en himla massa under det här läsåret.

Lindenius

Swashbuckler
Tja, vad kan man säga. Forumet valde att lägga av precis när jag kom till mina svärpäron för tre veckors semester, varav det finns… en del… strötid…

Näe men… jag fick inte… alls… abstinens… … …

//…

så jag fördrev min tid med att spela Wow med min fru, vilket å andra sidan är hur kul som helst, så i princip så gjorde det inget att forumet försvann ett tag.

Torbjörn

Swordsman
Det är klart man har saknat Rollspel.nu. Har försökt hitta något annat likvärdigt forum. Detta har dock inte varit så lätt. Hängt lite på SVEROK, wizards och rpg.net.

Tur dock att det varit sommar. Det finns ju lite annat att göra då iaf.

Torbjörn

Gastono

Hero
Varit ute förståss! :gremsmile:
Nej okej... jag har suttit vid IRC och andra forum :/

Nej, seriöst nu...
Bandet har tagit tid, spelat fotboll med polarna, suttit i en kompis källare och spelat fifa 06: road to world cup (mycket fotboll :p).
I mina områden så har det varit göteborgskalaset (eller den i år så kallade "EM-festen").

Alltid har det varit något... så jag har varit upptagen rätt mycket...
Försökt hålla mig sysselsatt så jag inte kan tänka på att det inte fanns något rollspel.nu att komma hem till :gremsmile:

Eksem

Champion
Hängde också Wizards forum. Det är... sådär. Eller, ganska dåligt. Eller, väldigt dåligt. Det har varit en jobbig tid det här.

Marukusu

Hero
Hitlers Hantlangare

...Hitlers efterträdare är såklart Reinhard Heydrich, som mirakulöst nog överlevde sitt lönnmordsförsök i Prag år 1942 och lönnmördade Hitlers tilltänkte efterträdare Heinrich Himmler efter kriget. Fast det visste du redan om du har läst Robert Harris' Fatherland... och det kanske blir fel om han dör på 2020-talet, då skulle han ha varit runt 120 år gammal. Fan också.

MrG

Swashbuckler
Nytt jobb, semster så ingen större fara tills för två veckor sedan då jag satt själv på kontoret och hade det på tok för lugnt, då försökte jag vara aktivare på sveroks forum (fast Calligula fanns inte kvar att argumentera ned) och testade rpglab (vilket inte var så aktivt), så hade jag en vecka EM (har tio minuter topp att gå till jobbet och minst halva vägen är längs Ullevi så det var svårt att inte ryckas med) och så sista halva veckan packat lägenhet i sthlm och förberett visning.

Snarare är frågan hur jag ska hinna med forumet igen, jag ska ju hinna skriva scenarion igen ;-)