WRNU Access problem från tele2 mobilnät

StradhLestat

Swordsman
Joined
8 Sep 2020
Messages
498
Location
Fruängen
Det verkar som att tele2 har DNS problem att nå rollspel.nu från mobilnätet. Det funkar om jag går på det extremt svijjiga wifit där jag befinner mig, men inte från mig bilnätet...trots bra uppkoppling. Just rollspel.nu ger dns fel där....
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,631
Location
Stockholm
Det verkar som att tele2 har DNS problem att nå rollspel.nu från mobilnätet. Det funkar om jag går på det extremt svijjiga wifit där jag befinner mig, men inte från mig bilnätet...trots bra uppkoppling. Just rollspel.nu ger dns fel där....
Bara rollspel.nu? Inget annat?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,799
Intressant! Jag hade problem på min uppkoppling hemma via Tele2 igår kväll och imorse innan jag åkte till jobbet.

Visade sig funka fint på mobilsurf (Halebop), och nu på arbetsplatsens nätverk som gissningsvis inte är Tele2 då. 🤔
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,186
Location
Marjura
Tror att Teliamobil intr funkade och Tele2-wifi funkade definitivt inte igår - gällde enbart rollspel.nu
 
Last edited:

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,706
För mig har rollspel.nu varit nere sedan igårkväll eller åtminstone under dagen.
Jag har Tele2-bredband. Inte kollat något annat.
Nu är jag här igen!
 

StradhLestat

Swordsman
Joined
8 Sep 2020
Messages
498
Location
Fruängen
Slutsats... Tele2 har haft strul med DNS server...telia hade det för ett tag sedan oxo...då mot allt....
Viskulle spela via roll 20 och discord....en av mina spelare hade telia.... Discord och Messsenger fungerade utan problem, då de går direkt mot en IP...roll20 hostade igång efter typ en kvart för henne, men då via tyska inloggningssidan....alla .se siter låg totalt nere för henne...
@Magnus Seter kan nog andas ut... felet var troligen inte på rollspel.nu sidan ;)
 
Last edited:
Top