Svarte Faraonen
ром и смерть
Vid beskrivningen av berget Adarl i "Mystik och magi" nämns barbarer, men vilket barbarfolk lever där? Lever kraggbarbarer/eyrentigrinnor bara i Kraggbergen respektive Eyrenskogarna (känns så med tanke på deras något segregerade samhälle)? Därför lutar det väl mest åt kamorianska, barbariska vanarer eller veddo. Ett infall från någon märklig del av min hjärna sade nyss att det kunde vara missbildade cirefalier som flytt från Gordrion och därefter skaffat barn tillsammans och lever i stammar. Eftersom cireflierna inte vet faran med inavel blir deras barn än mer missbildade, och till slut går rykten om fasansfulla monster.
Jag har för övrigt två varelser till Eon, sacharunan och gräshunden, varav gräshunden har en anknytning till Adarl. Har någon läst "Doktor Laos cirkus" (minns inte namnet på författaren) kan man nog känna igen gräshunden.
Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...
- Bobby
Jag har för övrigt två varelser till Eon, sacharunan och gräshunden, varav gräshunden har en anknytning till Adarl. Har någon läst "Doktor Laos cirkus" (minns inte namnet på författaren) kan man nog känna igen gräshunden.
Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...
- Bobby