Nekromanti Adarl

Svarte Faraonen

ром и смерть
Vid beskrivningen av berget Adarl i "Mystik och magi" nämns barbarer, men vilket barbarfolk lever där? Lever kraggbarbarer/eyrentigrinnor bara i Kraggbergen respektive Eyrenskogarna (känns så med tanke på deras något segregerade samhälle)? Därför lutar det väl mest åt kamorianska, barbariska vanarer eller veddo. Ett infall från någon märklig del av min hjärna sade nyss att det kunde vara missbildade cirefalier som flytt från Gordrion och därefter skaffat barn tillsammans och lever i stammar. Eftersom cireflierna inte vet faran med inavel blir deras barn än mer missbildade, och till slut går rykten om fasansfulla monster.
Jag har för övrigt två varelser till Eon, sacharunan och gräshunden, varav gräshunden har en anknytning till Adarl. Har någon läst "Doktor Laos cirkus" (minns inte namnet på författaren) kan man nog känna igen gräshunden.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby

Big Marco

Läskig
Skicka gärna in dina monster till Neogames. Man vet ju aldrig vad som kommer i framtiden. ,-)

marco@neogames.se

-Marco Behrmann
-Neogames AB

G

Guest

Guest
"Lever kraggbarbarer/eyrentigrinnor bara i Kraggbergen respektive Eyrenskogarna(...)?"

nau.
dom lever i det däringa stora berget som typ ligger mellan jargien å det dära barbarlandet... kamorien? å så bor dom i det där berget som ligger i asharien åxå änna... fast det är bara kraggbarbarena å eryintigerinnorna i kraggbergen å eyrenskogarna som använder kraggsvärd och eyrenklyvare... >:C) *pouh*! läs annars i grundboken om det... tror att det står i den dära lilla snuten om de olika folkslagen...

Mvh h[-å]

Det där berget som det bara finns slätt till man kommer en bit därifrån och det bildas en rung av berg runt området? Det är högmagiskt för bio, geo och termo? Det området ska definitivt innehålla massor av mystik och bara ett mycket intressant äventyr skulle kunna avslöja dess skatter. Därför ska man nog hitta på allt själv utan hjälp från andra, så att spelarna blir riktigt förundrade. Eller läser inte dina spelare på forumet?

Nu bryter jag mot mina egna förslag men... Jag tycker att
det ska finnas massa unika varelser. Ex, borde inte det inehålla några flockar enhörningar då det är varmt frodigt och bra jord i området, för att inte tala om att det inte finns några människokulturer i närheten. Fast det är ju klart, de där barbarerna. Hmm. Barbarerna kanske inte är människor utan vulfen eller nått annnat oknytt. Eller kanske troglodyter...
Det är ju varmt

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Svarte Faraonen

ром и смерть
Krolim och Khazim?
Hur upprätthåller de segregationen mellan kvinnor och män där, när de itne har åtskilda ormåden (skog/berg). Eller tillverkar de en liten symbolisk skog som tigrinnorna kan bo i?
Vilket folk är det egentligen som döpt dem till "Tigrinnor"? Antagligen är det väl jargier från västra Jargien på gränsen till Tarkas, eller...?

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby

Ymir

Liten kantbaron
Nej, du talar om det som Omkar kallar "Cirkelbergen". Adarl är ett ensamt berg sydöst om Krolimbergen, norr om Drunok.

Och det högmagiska berget du talar om är "Monoliten", och det ligger ensamt ute på De stora slätterna, norr om Thalamur/Consabere...

- Ymir, rättar till geografin lite grann