Nekromanti Adelshus i Consaber

walium

Ganska töntig, faktiskt
Någon som vet vilka stora adelshus det finns i Consaber? Consaber-modulen är ganska sparsmakad med information på just det området.

Krille

Super Moderator
"Någon som vet vilka stora adelshus det finns i Consaber? Consaber-modulen är ganska sparsmakad med information på just det området."

Tanken är liksom att man inte ska låsas av vad som står i nån ämlans bok ("Nä, hertigen av Ketchup skulle minsann aldrig ha tomatpuré på sina hamburgare! Det står i Fläskelsvullots Väg på sidan femtielva!"). Därför hittade jag inte på några adelshus utom de som är nämnda. Jag ansåg att det var mer viktigt att förstå hur det fungerade än att rabbla regentlinjer, årtal och adelshus, så istället för "Who's Who In Sabrian Nobility" så lämnades det utrymme för egna påhitt.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag misstänkte nästan det, men jag ville vara på den säkra sidan. Saken är nämligen den att jag som bäst sitter och filar på en riktig intrigkampanj som till stor del ska utspela sig vid det sabriska hovet i Calnia.
Hjältarna består av en perrenisk greveson och dennes sällskap som anländer till Calnia med viktiga nyheter. De vill träffa kungen men det visar sig vara lättare sagt än gjort...

Jag tänkte spela en hel del på olikheterna mellan norr och söder. Skurken ska vara en högt uppsatt adelsman och konspiratör av rang. Han ska ha en mängd planer som går ut på att stärka hans egen ätts makt, skapa ett nytt hetigdöme i Tokon och placera en av sina egna ättlingar på tronen.

Detta är bara en kort sammanfattning. Alla tips är välkommna.

Baron Marak

Swordsman
En dansabrisk (?) adelsman skulle knappast drömma om att bo i det kalla och barbariska Tokon...
Men när det gäller olikheter mellan norr och söder så kan de sydliga ofta ställa ganska idiotiska och nedlåtande frågor om t.ex. hur de bor... Hur är det att bo i hus uthuggna i grottor?
Sen så kan de säkerligen ofta anklada nordlänningen för att snyta sig i näven även om sådant icke är fallet.
Det blir en hel del mobbing om fördelningen är den rätta och det blir riktigt tufft för den stackars nordländaren.
Verkar dock kunna bli intressant och längtar tills det blir dags för svärdsspelen igen.
Dessa underbara intriger... :gremsmile:

Baron Marak

Swordsman
Det heter Kaisara faktiskt. Beläget i Skywif ligger min stad som jag sköter under överseende av min far, Greve över Skywif.
Vidare så är Kaisara nordländare och en aning burdusa i sitt sätt. Om man bortser från en viss Marlene... Fast hon jobbar för Verus-akademien i Asharien och har inga intressen att återvända riktigt än till Consaber (Där hon inte är myndig än... Måste överleva tre makar).
Det krävs många besök i det kungl. tvaghuset innan vi släpps in i slottet :gremwink:

Ziir

Veteran
Jag hade nog kryddat lite med att skurken har vänner eller släktskap i Thalamur.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Nej, alla intriger och skurkar i Consaber behöver inte ha koppling till Thalamur.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"En dansabrisk (?) adelsman skulle knappast drömma om att bo i det kalla och barbariska Tokon..."

Kanske inte, men ett nytt hertigdöme innebör en mängd nya adelstitlar som man lätt kan använda för att muta folk med. Till exempel rika köpmän och liknande.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vi spelar en liten kampanj i den lilla bondhålan Ruda inte så värst långt ifrån Skywif. Vi har hört en hel del oroande saker om den gode Greven som styr över byn... :gremwink:

Baron Marak

Swordsman
Vadådå? Att han inte bara snyter sig i näven utan även skiter sig i den?
Nä fy... Där går gränsen för dagen...
Endast med "A clockwork orange" kan jag botas från denna galenskap. Ont ska med ont förgås :gremgrin:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Snarare att han plågar liv och lem ur de stackars bönderna. Fast att både skita och snyta sig i näven hade varit illa det med. Särskilt om man skiter först. :gremlaugh: