God45
#PrayersForBahakan
Så, jag håller på med en kampanj och behöver en rad handelshus och adelsfamiljer som karaktärerna kommer interagerar med, tävla mot och förgöra på väg mot sin hämnd mot en enda man som förstört deras liv. Kampanjen har faktiskt startat men i första sessionen har karaktärerna inte interagerat särskilt mycket med världen bortom sitt eget handels hus, kyrkan och en kille som försökte lura dem på ungefär 200 kr i dagens pengavärde och därför var tvungen att dö (det handlar om principer!). Kampanjen är en mix av Sword & Sorcery och Hög fantasy. Ni vet de där onda trollkarlarna, krigarna med magiska gåvor och korrupta handelsmännen med mystiska föremål? Det är spelarna och deras rivaler. Med andra ord, Conan är en Npc som kommer och försöker förstöra vad spelarna byggt upp och sno deras grejer.
Men vad jag behöver nu är många, många!, olika hus och släkter som de kan röra sig ibland och jag finner att min fantasi tryter lite. Jag behöver inte hela write-ups men vad jag skulle behöva är namn på släkten eller handelshuset, en mening lång beskrivning av vad deras grej är, deras motto och vem som är den nuvarande ledaren.
Exempel:
Björnhufud
Typ: Adelssläkt
Deras "grej": Släkten brukade vara rik och politiskt inflytelserik men tappade detta inflytande gradvis och är nu fattiga och desperata vilket drivit de individuella medlemaran till riskabla projekt och äventyrande. Hämnas hårt och skoningslöst alla oförrätter mot dem, mer för att sätta skrämande exempel än av någon annan anledning.
Ledare: Tellorn Björnhufud
Motto: "Oavsett vem som väcker björnen springer alla."
Men vad jag behöver nu är många, många!, olika hus och släkter som de kan röra sig ibland och jag finner att min fantasi tryter lite. Jag behöver inte hela write-ups men vad jag skulle behöva är namn på släkten eller handelshuset, en mening lång beskrivning av vad deras grej är, deras motto och vem som är den nuvarande ledaren.
Exempel:
Björnhufud
Typ: Adelssläkt
Deras "grej": Släkten brukade vara rik och politiskt inflytelserik men tappade detta inflytande gradvis och är nu fattiga och desperata vilket drivit de individuella medlemaran till riskabla projekt och äventyrande. Hämnas hårt och skoningslöst alla oförrätter mot dem, mer för att sätta skrämande exempel än av någon annan anledning.
Ledare: Tellorn Björnhufud
Motto: "Oavsett vem som väcker björnen springer alla."