Nekromanti Adlig RP

Ziir

Veteran
Nu var det ett tag sen sist men jag har en liten fråga igen.

Jag och en i min spelgrupp satt i söndags kväll och skulle göra en rp åt honom(den förra gjorde ett dumdristigt försök att hoppa över ett stup).

Jo då blev det såhär att på bargrundstabellen fick vi fram att han bl.a. var adlig och hade två egendommar. På Börd-tabellen visade det sig att utfallet blev något så ovanligt som hundra, alttså slå två ggr. Det gjorde han och han fick en ärvd hög- och en ärvd lågadlig titel. Efter som han hade två egendommar sen tidigare tyckte vi att Rp:n skulle vara både Greve och Markis(vet inte om det fungerar men det borde göra det). Alltså en stads- och en lantegendom. Han fick ett grevskap och ett residens. Till saken hör den att Rp:n är bosatt i Conasber och har en Perrenisk mor och en Conrier till far.

Nu e min fråga finnes det något ledigt grevskap i Consaber(gärna på Urma breann) som e ledigt och även har en stad passande en Markis?

Ziir

Veteran
Glömde lite grejjer. Jag vill gärna veta hur stort grevskapet är. När jag själv tittade lite fick jag ögonen på Alni men kom fram till att det var upptaget.

Baron Marak

Swordsman
Läs i Consaber så ser du vilka som är lediga. Annars är det ju bara att göra plats. Svårare än så är det inte...

Baron Marak

Swordsman
Lite offentlig avrättning, starka bevis om att de komplotterat mot såväl kung som Daak och saken är biff :gremwink:

Ziir

Veteran
Så får det nog bli. Men jag tar i så fall och ändrar till tillsatt i stället för ärvd.

Baron Marak

Swordsman
Äventyrstips...

Att spela själva avsättningen kan bli ganska intressant skulle jag vilja påpeka. Med tanke på hur försiktig man måste vara för att inte bli utslängd och dessutom hålla övriga spekulanter så kan det hela sträcka sig långt och bli riktigt intressant.

Vill ju jag spela egentligen... :gremfrown:

Ziir

Veteran
Re: Äventyrstips...

Det låter kul, jag tror att mitt soldiska äventyrar gäng kan träffa honom på just avrättningen.

Rästen är nämligen ett gäng Soldier med diverse yrken. Vi har en Riddare(självutnämd ledare), en gycklare och en Samorieman.

Kanske skulle kunna bli lite konflikter i mellan Samorimannen och den rätttroende Greven.