Enligt A&S, så måste man vara medlem i Zorian-orden för att komma någonstans i maktens samhälle inom Soldarn. Det tolkar jag som att kungen, hertigarna och så gott som alla grevar, samt många baroner i Soldarn är medlemar av denna orderna. Det är egentligen inte några problem. Problemet kommer med reglerna om celibat som gäller för alla medlemmar förutom de av den innersta cirkeln. Då undrarjag hur alla adliga medlemar som tillhör Zorian, men inte den innersta cirkeln inom orden skall kunna skaffa ättlingar, eftersom de förbjuds från intima förhållanden? Måste de vänta tills de kommer upp i den så kallade innersta cirkeln eller lever de i celibat hela livet utan att få någon ättling, eller är det så att jag har missuppfattat utbredningen på Zorian-ordern? Eller är det kanske så att det finns undantag för detta?
Jag vet ju i och för sig att giftas åldern, för i alla fall riddare utan jord, dröjde länge. De bheövde oftast få någon jord innan de kunde gifta sig.
Sedan så står det om att man inom Zorian-orden eftersträvar total nykterhet, hur blir det då med alla gästa buda? De borde för männens del bli ganska torra och lugna.
/Favelan
Jag vet ju i och för sig att giftas åldern, för i alla fall riddare utan jord, dröjde länge. De bheövde oftast få någon jord innan de kunde gifta sig.
Sedan så står det om att man inom Zorian-orden eftersträvar total nykterhet, hur blir det då med alla gästa buda? De borde för männens del bli ganska torra och lugna.
/Favelan