Tomatalven
Hero
Stat för varje monster som någonsin varit med: Om det är en varelse av kött o blod: KOSTNAD/ SG FÖR NEKROMANTI, om det är en ande, KOSTNAD/SG FÖR ATT FRAMMANA.
Håller INTE med, ändra inte reglerna, expandera bara. Hellre nya regler för att fylla luckor (såsom stats för vad monster kostar att summona/zombiefiera...) än sånt man ändp kan fixa jättelätt med eget fluff, såsom olika skolor av magi.God45 said:Jag håller med om det här, jag vill gärna ha så många former av magi som möjligtFrågar är egentligen hur många magiformer det ska finnas:
- Klassisk magi?
- Gudomlig magi?
- Naturmagi?
- Andemagi?
- Övernaturliga krafter?
...
Jag ser gärna att det finns flera olika magiformer att välja mellan. T.ex. en värld där vanlig magi inte fungerar men spirit magic och psionics fungerar istället.
*klickar på Köp-knappen*Arfert said:Förvisso. Men shit happens. Som att ett rymdskepp störtar bland bergstopparna och Skuggmantel-tvillingarna skickar ut RP på en expedition. Aliens och robotar och shit. (Barrier Peaks typ).Krille said:Jag har aldrig gillat psionics-regler i fantasy. Det känns för mycket korvtårta.God45 said:Psionics regler
vad JAG efterfrågar -i magiväg- är i nuläget ENBART summon/nekromanti-regler.Arfert said:...magiker, magiker.. ja jag vet inte. Är personligen rätt ointresserad av att spela trollkarl, och de flesta S&S-hjältar ägnar sig att spöa trollkarlar. Se Conan.
Magiker = ond NPC.
Så jag kommer nog ta in en extern resurs för spells och magiskolor och skit. Annars blir det nog inte av.