Nekromanti Adventure maximus

Trollkalle

Veteran
Vad är det egentligen som är kul med detta dåliga rollspel som heter adventure maximus. Kan någon säga mig om detta ens är ett rollspel eller om det bara är ett vanligt spel. Min fråga är helt enkelt spelar någon här på forumet adventure maximus och isåfall är det verkligen bra. Om man inte spelar det så kan ni väll också dela med er av era åsikter till detta "rollspel".

RasmusL

Champion
Trollkalle;n111275 said:
Vad är det egentligen som är kul med detta dåliga rollspel som heter adventure maximus. Kan någon säga mig om detta ens är ett rollspel eller om det bara är ett vanligt spel. Min fråga är helt enkelt spelar någon här på forumet adventure maximus och isåfall är det verkligen bra. Om man inte spelar det så kan ni väll också dela med er av era åsikter till detta "rollspel".

http://www.adventuremaximus.com/#!thegame/c18bc

Låter inte alls dåligt och med en ENnie-nominering så lär det till och med vara bättre än genomsnittet!

God45

#PrayersForBahakan
Det ser riktigt bra ut! :) Varför skulle det här inte vara ett rollspel?

Trollkalle

Veteran
Jag spelade det med mina kompisar och det var riktigt tråkigt men det var kanske bara jag som hade fel SL och man bara gick runt och slogs hela tiden man hade inga val att gå dit man ville tex.

God45

#PrayersForBahakan
Trollkalle;n111290 said:
Jag spelade det med mina kompisar och det var riktigt tråkigt men det var kanske bara jag som hade fel SL och man bara gick runt och slogs hela tiden man hade inga val att gå dit man ville tex.
Det låter som ett typiskt GM problem.

Feuflux

omjonasson.se
Trollkalle;n111458 said:
GM problem ?
GM = Game Master = Spelledare.

Om man t.ex. bara får slåss så är det troligare för att spelledaren väljer att presentera sådana scener än att spelet bara möjliggör sådana scener.

Arazand

Veteran
Yes, låter som spelledaren är lite tråkig eller är osäker på systemet. Med helt nya spel brukar det gå lite styltigt ibland. Tar ju ett par mötet innan man är inne i systemet ordentligt. Jag hade tagit upp det med spelledaren och sagt vad du vill ha. Sällan som spelledare är tankeläsare.

Oftast rekommenderar jag ju att man sätter sig ner med sin spelgrupp och frågar alla vad de vill spela så man har en bild av vad man har att förvänta sig och för att undvika att det blir tråkigt. :) T.ex "Jag vill spela ett politiskt drama i en fantasy miljö" eller liknande.