Nekromanti Adventure

Urd

Veteran
Är de någon som har några interessanta saker att säga om detta rollspel från White-wolf

Tepet Jikad

Veteran
Positivt med Adventure!

-Massor med kul grejer i spelvärlden redan från början, allt från dinosaurier i Afrikas djungler och Bayou:t i Mississippi, civilisationer på Mars och Inre Världar till återfödda egyptiska drottningar och orientaliska ärkebovar.

-Enkelt system, baserat på det som är i Trinity, vilket innebär större chans att lyckas ju fler tärningar man har istället för tvärtom, som i vissa WoD-spel.

-En spelvärld HELT FRÅNSKILD FRÅN WoD! OBS! VIKTIGT! HAR ABSOLUT INGET ATT GÖRA MED WORLD OF DARKNESS! Men där finns en viss Karpatisk greve med ändå./images/icons/grin.gif

-Ett system som kan plockas ur spelvärlden utan problem (har redan flyttat över det till Star Wars, en Conan-inspirerad värld och en engångskampanj som utspelar sig i samma universum som Rocketeer, Indiana Jones, The Shadow, Doc Savage, med mera...

-Väldigt pulpig värld, vilket innebär att hjältar är hjältar och bovar är bovar, och godheten triumferar alltid i slutet!

-Regler för Vetenskap! (Sägs gärna med rufsigt hår och kemikaliefläckad labbrock.)

-Spelarna har ett regelsystem för att påverka spelvärlden, och det funkar! Med "påverka" menar jag till exempel: Spelledaren säger att bovarna är på väg att fly i sin flyktbil, och spelarna är till fots, deras egen bil är egentligen flera kvarter bort. Spelare 1 spenderar 2 Inspiration och utbrister: "Men visst ja, det var här vi ställde vår bil! Fort, vi följer efter dem!"

Negativt: Jag kan inte hitta någon som vill spela det med mig! WAAAAAHHH!!!

/images/icons/sad.gif