Nekromanti Adventurer´s Vault

Necross

Swashbuckler
Nån som gluttat i "Adventurer´s Vault" ännu? Ere nåt bra?

Jarl

Hero
En snabb titt har avslöjat att man hittar en del nya vapentyper, som verkar rätt ok, förutom den nya egenskapen "Brutal" som gör att man får slå om skade-ettor. Lär leda till en hel del onödigt tärningsrullande.

Man får riddjur och farkoster efter det, inga större konstigheter, lite regler om att ramning och sådant.

Det finns en mindre avdelning om alkemi, lite recept och ingredienser.

Därefter kommer huvuddelen av boken: magiska pryttlar. I mängder. Hundratals och åter hundratals. Tänk dig Equipment-kapitlet i PHB, fast 150 sidor långt.

I slutet får man ett rätt schysst nivå-indelat index över prylarna.

Så... gillar man prylar så är det här de finns. Hade varit kul med lite mer fluff runt dem och kanske också tips på hur man integrerar dem på bästa sätt i sina äventyr, men som det är nu är det mest bara grejer rakt upp och ner.

antorax

Swordsman
Finns på piratebay i ett paket om man känner att man vill ögna igenom antar jag...

Jag har kollat igenom, och fick nog samma intryck som Jarl. En hel jäkla massa prylar typ. Känner man ett behov så är det en bra bok. Inget jag skulle vilja köpa, om jag inte blir hardcore DnD

Eksem

Champion
För mig handlar det helt om vilken sorts prylar. Jag tycker det är lite för ont om muppiga låglevelitems i DnD. En av mina favoritgrejjer i Sharn-boken var att alla som har råd och bor i Sharn går runt med Amulets of Feather Falling, eftersom staden är byggd på höjden och fallrisken är stor.

Sånt gillar jag hur mycket som helst, och jag skulle vilja se mycket mer såna items. Kanske blir det mer av den varan när Eberron-böckerna väl kommer, men även i 3.5 var det lite för ont om roliga små föremål som dyker upp och gör en lattjo grej.

Jarl

Hero
Ja de verkar ha fokuserat på coola wuxia-esque grejer snarare än kluriga prylar. En del grejer är rätt coola, t.ex. bracers som man kan dra oändligt med +2 daggers från, men det kanske hade varit roligare med lite mer "fantastiska" föremål snarare än bara vapen...