Nekromanti Age of Worms

Big Marco

Läskig
Ojoj, det är sällan jag har så kul när jag spelar rollspel som med en bra tempoladdad DM och Age of Worms. Bra kampanj, kul at lira speligt och känna sig golvplansnostalgisk!

Är det någon annan som lirar Age of Worms?

Big Marco

Läskig
Re: Nej. Vad är det? [NT]

En level 1->20 kampanj med de klassiska elementen. Vi spelar det väldigt speligt och har old-fashioned fun! Jag blir helt varm och nostaligsk - känner mig som en 15-åring igen som har de där första fantastiska upplevelserna med rollspel.

Mycket kommer från vår DM, men också från själva kampanjen som känns mångbottnad, mystisk och fantastisk utan att vara för mycket been there-done that.

Kampanjen lanserades i ett antal nummer i Dungeon och nu finns alla delarna utgivna.

(sedan är jag helt inne i d20-svängen iom Neverwinter Nights 2, som åter visar att bra single-player-crpg kickar alla mmorpg åt helvete alltid)

Torbjörn

Swordsman

De olika deläventyren är bra också lösryckta ur kampanjens sammanhang (om man t.ex. inte orkar spela hela)

Three Faces of Evil kördes i den då pågående Forgotten Realms kampanjen och det fungerade utmärkt! De andra av deläventyren jag läst hade också fungerat bra att få in i en pågående kampanj.

Torbjörn

Flurtis

Hero
Trött och orkar inte fundera ut det själv.....

Vad jag förstod är detta bara ett tillbehör, hur kan man få tag på hela kampanjen?

Organ

Out of time, out of mind
Re: En länk till

Finns de inte även samlade separat i en bok som vilken kampanj som helst? Det trodde jag var själva grejen.

/Anders

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member

WotC har inte gett sin approval för Age of Worms i bokform ännu. Spekulationerna går varma om varför.

/M

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det gamla vanliga

WotC är onda och dåliga, och Shackled City sålde bättre än vad något någonsin gjort jämfört med skiten som kommer från WotC och så är de rädda för att någon annan ska skapa kvalitet eftersom WotC suxxor your byxor och ... tja, typ så.

De mer sansade säger att eftersom WotC satsar på äventyr, så vill de inte ha officiella fetäventyr i handeln samtidigt som sina egna.

Ytterligare en teori är att det tar aplång tid att få saker godkända av WotC.

Någon kopplar säkert ihop det med 4e. Som ingen vet något om.

Jag lutar åt teori två och tre. Teori ett och fyra ter sig inte troliga för mig.

Big Marco

Läskig
Re: Det gamla vanliga

Nu är jag kanske dåligt insatt, men är inte äventyren i Dungeon officiella?

Eller är det just processen att få till en egen bok som är mecket? Eller kan vem som helst hävda OGL och trycka upp AoW?

Hunk

Hero
Re: Det gamla vanliga

Processen att ge ut det som bok är nog mecket. Har egentligen ingen som helst koll på Paizos licensavtal med WotC, men jag kan tänka mig att det i grunden ej innefattar rätt att ge ut officiella D&D-böcker (äventyren i Dungeon är däremot officiella). Paizo skulle nog ha rätt att ge ut en samling under D20-licensen, men då hade man varit tvungen att redigera bort allt closed content (som alla Greyhawkrelaterade namn, en hel del monster etc) och då hade delar av poängen med att ge ut det försvunnit. Dessutom säljer D20-äventyr knappt alls, medan officiella säljer hyfsat.

//Henrik, som spelar i en Age of Wormskampanj varje måndag sedan i början av juni, men det visste nog Marco redan

Andersson

Hero

Sant, sant. Blev grymt sugen på lite episkt old school-lir. Synd bara att det är så förtvivlat svårt att få tag på Dungeon i den här avkroken (även om jag haft några spelare)