Snubblade över en kort rekommendation av vad som påstods vara ett orginellt och mörkt rollspel trots sin fantasysättning. Nämligen det franska Agone. Jag har lite svårt att få mig en uppfattning då informationen är väldigt sparsam. Vill någon som är bekant med spelet förklara lite närmre vad det har att erbjuda och eventuella för-/nackdelar? Vidare undrar jag också vad äventyret King of Spring har att erbjuda? Någon rekommenderade det samtidigt som denne uttryckte sitt missnöje med Vildhjärta.
Själv är jag på jakt efter en spelupplevelse med fart och spänning. Sega tärnings-strider och transportsträckor undanbedes. Vill gärna se mina spelare ständigt tvungna att ta snabba beslut och gärna ställas inför problem de inte är vana vid efter alltför mycket Drakar och Demoner Expert. Har kikat på WFRP/Enemy Within och blev glatt överraskad även om där är en hel del av typiska nybörjar-fantasy-ingredienser. Är Agone/King of Spring rätt spel/äventyr för mig?
-Jolan
Själv är jag på jakt efter en spelupplevelse med fart och spänning. Sega tärnings-strider och transportsträckor undanbedes. Vill gärna se mina spelare ständigt tvungna att ta snabba beslut och gärna ställas inför problem de inte är vana vid efter alltför mycket Drakar och Demoner Expert. Har kikat på WFRP/Enemy Within och blev glatt överraskad även om där är en hel del av typiska nybörjar-fantasy-ingredienser. Är Agone/King of Spring rätt spel/äventyr för mig?
-Jolan