Nekromanti Ajöken till mitt favorit-MMO...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag sade just upp mitt konto i Uru Live. Trots att jag älskar precis allting i själva spelet.

Varför?

Jo, för attd e har så skitkass account handling. Man kan inte frysa sitt konto, om man avbryter så försvinner ens karaktär... för evigt. Då bryter jag hellre nu än senare.

Jag kommer att sakna folket, men utan "suspend account" är det faktiskt bara helt jävla bäng.

Det här ser jag som ett exempel på när konsumentmakten inte funkar. De vet bara att jag avslutat kontot. Varför jag gör det syns inte i statistiken. Spelet är det bästa MMO't jag någonsin spelat, jag älskar communityt och folket, jag älskar ALLT - utom hur de hanterar folk och konton bakom kulisserna, utanför spelet.

G

Guest

Guest
Varför stänger/fryser du ditt konto om du vet att din "gubbe" försvinner?

Big Marco

Läskig
Jo, för attd e har så skitkass account handling. Man kan inte frysa sitt konto, om man avbryter så försvinner ens karaktär... för evigt. Då bryter jag hellre nu än senare.

Sony säger också att de gör så, men det gör de inte. Jag har kvar både EQ- och Planetside-karaktärerna trots år av frånvaro.

Är det inte bara skrämselpropaganda?

krank

Varför stänger/fryser du ditt konto om du vet att din "gubbe" försvinner?
För att jag vet att jag, förr eller senare, kommer att sitta där utan pengar att betala med, och då bli tvungen att stänga kontot. Heller än att vänta tills jag spenderat ÄNNU mer tid och skaffat ÄNNU mer grejer i spelet, så valde jag att avbryta nu.

De ville ge mig en gratismånad, och det var ju snällt, och deras supportavdelning innebär att man får chatta med en verklig person (stort plus), men jag var sur och tvär och vägrade samarbeta.

Det är trots allt Uru. Allt jag gjort där, kan jag göra igen. Det finns ett litet fåtal sakwer som jag skaffat som inte kommer att dyka upp igen, men inget viktigt. På ett par dagar kan jag sitta med i princip allt jag hade och hade uppnått. Sålunda var det inte mycket till uppoffring egentligen.

Vi får se om jag återkommer. Ska tjata lite på dem om "suspend account"- grejer, kanske snacka på officiella forumet och se om nån mer bryr sig...

krank

Sony säger också att de gör så, men det gör de inte. Jag har kvar både EQ- och Planetside-karaktärerna trots år av frånvaro.

Är det inte bara skrämselpropaganda?
Hm, kan vara. Kanske är värt att vänta ett par månader och sedan joina igen bara för att se om det stämmer?