Nekromanti Akira & Spöket

Andy

Vila i frid
Nu ska det bli spelfilm av Akira (mangarullen från 80-talet). Det är självast diCaprio som ska göra 2(!) filmer av den japanska kultrullen.

Dessutom ska självaste Steven Spielburg göra en remake på Ghost in a Shell. Inga närmare detaljer.

Är det någon som hört mer om detta?

/Andy, som tycker att dessa två filmer är det enda vettiga som japan har producerat sedan ninjorna. :gremwink:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ho hum.

Det har ryktats om en spelfilmsversion av Neon Genesis Evangelion de senaste 5-10 åren eller så, också.

Själv är jag djupt skeptisk. Jag gillar originalen, se, och tror inte att de blir bättre av att man gör dem med amerikaneser, på engelska.

//Krank, som inte ens fixar dubbad anime numer; Ghost in the Shells traditionella dubbning är verkligen VÄRDE-LÖS

... Fy fan. Det är min reaktion just nu. Hoppas verkligen de inte kvaddar dem totalt. Den enda fördelen jag kan se med det här är att fler kanske upptäcker originalen och ser dem efter att de har sett remakerna (eller kanske ännu hellre före de ser remakerna).

Blir alltid lite förbannad när folk gör remaker på utländska filmer... det känns alltid som att de försöker "stjäla" pengar från någon annans filmsuccé istället för att försöka hitta på något eget...

(Personligen så anser jag att Japan har producerat många bra serier/filmer:p)

krank

Tja, jag är inte alltför upprörd när de gör amerikanska remakes på tafflig asiatisk otecknad skräck a' The Ring (som söööööööööööög i original, men åtminstone var snygg i amerikansk tappning), men just anime tycker jag de kan hålla sig ifrån...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Blir alltid lite förbannad när folk gör remaker på utländska filmer... det känns alltid som att de försöker "stjäla" pengar från någon annans filmsuccé istället för att försöka hitta på något eget...
Kan man verkligen kalla det för en remake på filmerna? Är det inte mer troligt att det kommer röra sig omen nyfilmatisering av serierna? Och det tror jag är bra. Akira skulle verkligen inte lida av att bli betydligt längre, så att man begriper vad som händer i slutet. Filmen känns lite för mycket som en snabb sammanfattning av serien.

/tobias

krank

Gurgeh said:
Kan man verkligen kalla det för en remake på filmerna? Är det inte mer troligt att det kommer röra sig omen nyfilmatisering av serierna? Och det tror jag är bra. Akira skulle verkligen inte lida av att bli betydligt längre, så att man begriper vad som händer i slutet. Filmen känns lite för mycket som en snabb sammanfattning av serien.

/tobias
Tror du verkligen att det är LÄNGRE den kommer att bli? Ärligt talat?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Tror du verkligen att det är LÄNGRE den kommer att bli? Ärligt talat?
I startinlägget påstås det att det ska göras två filmer baserade på Akira. Då antar jag att de tillsammans blir längre än den film som redan finns.

/tobias

Eksem

Champion
Sammanfattning och sammanfattning, den följer första boken av sex typ halvvägs, och sen ändrade han på allting.

Eksem

Champion
Jag tror det kommer bli skit. Akira är sjukt snygg och har en del coola scener; men det är ungefär allt.

Ghost in the Shell, däremot, är fan olidligt dålig redan som film(jag vet inte om det är för att jag är en Shirow-fanboy som jag tycker filmen är dålig), och när amerikaner tar något dåligt och ska göra det amerikanskt, alltså, det kommer bli kass.

Rising

Vila i frid
QFT [nt]

Jag tror det kommer bli skit. Akira är sjukt snygg och har en del coola scener; men det är ungefär allt.

Ghost in the Shell, däremot, är fan olidligt dålig redan som film(jag vet inte om det är för att jag är en Shirow-fanboy som jag tycker filmen är dålig), och när amerikaner tar något dåligt och ska göra det amerikanskt, alltså, det kommer bli kass.
Håller så extremt mycket med att jag nästan blir lite förälskad i dig, Ex. Du är bäst.

Nuff said.