Nekromanti Aktiviteter före SSK

Foggmock

Myrmidon
Hej. Jag kommer vara i Stockholm veckan innan SSK med rätt stor sannolikhet. 7-8 oktober är det Samhällsbyggare , då jag ska prata Sverok med politrucker och annat pack. 10-12 oktober är det Stockholms spelkonvent med obligatorisk närvaro. Däremellan har jag inte en susning om vad jag ska hitta på. Eventuellt kommer min flickvän att vara med mig någon/några av dagarna. Hon är rumsren och klarar av att hantera nördar någorlunda (hon blev kompis med VildKatt på midsommarfesten i Linköping iallafall) så Datorn säger att hon får följa med.

Idealt vore om jag/vi också kunde inhysas hos någon, jag bor antagligen på Sverok Stockholms kansli under Samhällsbyggare då det ligger ett stenkast från Globen där mässan är men inkvartering närmare konventet vore trevligt. Jag är öppen för att dela vandrarhem med eventuella andra utomsocknes besökare. Vi tar bikupa och surrar om det här en stund, sen måste Datorn har ett svar.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Om jag inte är alldeles vansinnigt tokstressad skulle vi kanske kunna klämma ett par bira nån kväll innan konventet?

Troligen kan jag inhysa en eller ett par personer. Det går två busslinjer från skolan och/eller Liljeholmen direkt hem till mig.

Foggmock

Myrmidon
Det låter helt preliminärt som ett trevligt förslag. Eftersom jag kommer vara ledig så är rena fylleslag acceptabla, men inte rakt av direkt eftersträvansvärda. Kanske klarar jag och min kvinna av att underhålla oss själva dagtid, förhoppningsvis blir det bra höstväder. :gremsmile:

MrG

Swashbuckler
Låter som man skulle försöka kompa en dag och komma upp på torsdagen för en öl i sthlm innan konventet...

-Gunnar (som tänkte vara 100%konventig på SSK i övrigt)

Foggmock

Myrmidon
Du kanske inte ens behöver kompa, även om det är trist att dra från tåget till krogen. :gremcool:

MrG

Swashbuckler
mmm... fast det skulle vara för att ta ölen på torsdagen... på fredagen är det ju konvent

-Gunnar (som kanske har sagt ja till för mycket på SSK)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Om du inte har något emot att genomföra en smärre resa a' en hundring så är du välkommen till nynäshamn. Jag känner att jag borde bjuda dig på käk eller så, som tack för allt du hjälpt mig med. Någonstans kring den 10-12:e kanske jag är uppe i Hudik och firar min födelsedag, men det kan lika gärna vara helgen efter. Tyvärr kan vi inte mötas på SSK, ty jag kommer antagligen inte att ha råd (massor av räkningar att betala nu i början...), men hör av dig om du vill hälsa på.

chrull

Stockholm Kartell
Dante said:
Om jag inte är alldeles vansinnigt tokstressad skulle vi kanske kunna klämma ett par bira nån kväll innan konventet?

Troligen kan jag inhysa en eller ett par personer. Det går två busslinjer från skolan och/eller Liljeholmen direkt hem till mig.
Speaking of, finns det vettiga krogar att besöka i gröndal?

Andy

Vila i frid
Nej, det finns en pizza som serverar öl.

Jag bor inte i Gröndal så jag är inte guide där men jag har varit där. Hoppas att det kvalificerar mig som uttalar av krogar.

Liljeholmen ligger också när men där är det också dött, förutom McD.

Vill du bli full på konventet får du ta en 15min promenad till Hornstull och Knivsöder.

chrull

Stockholm Kartell
Andy said:
Nej, det finns en pizza som serverar öl.

Jag bor inte i Gröndal så jag är inte guide där men jag har varit där. Hoppas att det kvalificerar mig som uttalar av krogar.

Liljeholmen ligger också när men där är det också dött, förutom McD.

Vill du bli full på konventet får du ta en 15min promenad till Hornstull och Knivsöder.
Då kan man ju lika gärna ta sig in till resten av stan också alltså. Trist.

Foggmock

Myrmidon
SSK är ju gratis om man inte spelar någonting. Och om du är slav åt Dante i tre dagar så får du om inte annat gratis inträde med bibehållna spelprevilegier. Det tänkte åtminstone jag göra.

Tänk på att det gills som jobb att spelleda!

I övrigt har jag varit i Nynäshamn och tänker inte återvända om jag inte måste. Men om du köper ditt detdär månadskortet har ju du råd att åka in till stan. :gremwink:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Foggmock said:
SSK är ju gratis om man inte spelar någonting. Och om du är slav åt Dante i tre dagar så får du om inte annat gratis inträde med bibehållna spelprevilegier. Det tänkte åtminstone jag göra.
Tyvärr kommer jag att vara uppbokad med att resa till Hudiksvall hela den helgen. På grund av att jag fyller år. Taskig tajming.