Re: Ha'ru Al Quadim prylar?
Fattar du vad du säger: Jag vill att vi ska till Waterdeep, för där mår min</U> karaktär jääättebra. Jättekul för alla andra med magiska bibliotek osv. Tänk på något annat än din androgyna isdrottning till demonolog.
Visst kan det vara spännande att <U>rollspela</U> i Waterdeep: Intriger, och skuggorna är mycket djupare och farligare i en stad än ute i landet... Sethans försök att agera utan att göra tjuvgillet misstänksamma. (Tror inte att magikergillet tycker så där jättemycket om att ett Wildcard till mage dyker upp i stan heller). Att gå ner i Undermountain, ungå alla fällor och sedan överleva de första timmarna uppe i ljuset, när alla vill åt det du hittat där nere... listan är oändlig. Om du försöker tänka dig in i allt man kan <U>göra</U> i Faerûn, i stället för allt <U>beräknande</U> man kan göra i Faerun, så kommer du att ha mycket roligare. Rollpel går inte enbart ut på att räkna levels och hitpoints, dessa är snarare, enligt min åsikt en olycklig biprodukt...
Visst kan vi spela Waterdeep, men sen ligger bollen hos König, som faktiskt gör allt jobbet...
"Slå en t4:a, det går bättre då..."