Nekromanti Aldrig varit med om något liknande

Storuggla

Champion
Jaha, nyss skedde något ganska oväntat.
Fearsome Jack Ike Gang red in i en liten stad i norra Arizona och gick glatt in på banken och hojtade "De e ja som e Fearsome Jack Ike! Upp me tassarna inan jag pumpar er fulla me bly! Ro hit me cashen!"

Vad dom inte visste var att det hela var en fälla av Pinkertons och en envis sheriff. Runt banken fanns det 22 Pinkertonagenter, 1 Sheriff, 5 vicesheriffer, 9 modiga civila och 7 prisjägare. Det verkar blekt för Fearsome Jack Ike och hans anhang, som är 4 man allt som allt.

Och vad tror ni händer? När krutröken skingras är 4 Pinkertons, 1 vicesheriff, 0 civila och 2 prisjägare i livet medans Fearsome Jack Ike Gang som värst har två allvarliga sår i armarna. Totalt. Jack Ike och hans polare rider ut ur staden och into the sunset.

Tärningarna måste ha varit besatta, för alla utom de civila var bättre än rollpersonerna... jag är chockad.
Mina spelare är dock lyriska och har svurit att aldrig sluta spela Western. Så det var ju inte så illa. Men ändå...

Storuggla, som ska köpa nya t20 på måndag.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Coolt, men...

...förstår inte riktigt. Var det spelarna som spelade sherifferna? har alltid trott att spelarna spelade Fearsome Jack Ike Gang...Tänk vad lite man förstår...

Storuggla

Champion
Re: Coolt, men...

Spelarna är Fearsome Jack Ike Gang. Ledsen om jag var otydlig. Jag hade inte rakat mig den dagen.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Coolt, men...

Okej jag förstår...
Coolt var det i varje fall!

Mini

Veteran
Var hälsad, Storuggla.
Sånt här händer. Mitt party med stora och stryktåliga irländare råkade av misstag vandra rakt in i en hus fullt av mexikanska banditer och de lyckades, med vissa kroppsskador, skjuta sig ut.
Dock vill jag ge dig ett litet grymt och elakt råd.
Om spelarna blir för kaxiga, släng in några erfarna lagmän, beväpnade med buffelbössor och i bakhåll i en öppen teräng. Det borde räcka för att knäcka dem.
Lev väl
önskar

Nalle med AK4

Swordsman
Kewl. Kallar han sig för Fearsome Jack Ike nuförtiden? Patetiskt.
Ahh, Westernforumet. Det outtömliga vattenhålet för spelaranekdoter. Make Mine Fearsome Jack-Ike!
Nalle