Nekromanti Alert troberg (och alla andra intresserade)

Niklas73

Skapare av Starchallenge
jag korrläser. Jag korrläser så mycket jag bara hinner. Men det är f-t många sidor kvar. Dessutom är jag säker på att det kommer kvarstå fel men så är det väl jämnt?

Läser en massa inlägg om grundegenskapers vara el icke vara, kalibrar på gevär etc. Jag har inga kalibrar. Jag fattade inte hur det funkade och var inte på forumet vid den tiden än så jag hade ingejn att fråga och orkade inte ta reda på det. Hopaps ni står ut med det. Dessutom har jag grymt mycket grundegenskaper :gremwink:

Anyway... I am on the work to complete Starchallenge.

Ha det kanon

/Niklas

Troberg

Sinister eater
Läser en massa inlägg om grundegenskapers vara el icke vara, kalibrar på gevär etc. Jag har inga kalibrar. Jag fattade inte hur det funkade och var inte på forumet vid den tiden än så jag hade ingejn att fråga och orkade inte ta reda på det. Hopaps ni står ut med det.
Ska jag vara ärlig så räcker det om man delar in respektive typ av vapen i lätt, medel och tung och sedan bara använder kalibrar vid namngivningen. Det är så mycket mer än bara diametern på kulan som spelar in. Krutladdningen, vapnets utforming (framför allt piplängd och mekanism), kulans utformning med mera. En grov indelning med stämningsfulla namn på dem är tillräckligt.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Det glädjer mig oerhört. Snart ska din suboower nog få grabba sin G3-711 eller MC9:a med granatkastare och ge sig ut i Aqua Universas mest mörka delar. Stjärnvärlden med sin krigiska miljö, Wonderlands med det smått magiska och oförklarliga eller varför inte nått av djupen ditt få vågar ta sig? Eller ska jag utmana dig riktigt? Ta dig till Femme, delprovinsen där ingen man är vatten värld om de inte är kvinnornas fångar, slavar eller mordobjekt. Kanske har du någon du måste befria där?

Eller ta nån av de 139 andra delprovinserna. Your choise my friend. ;O)

Saxifrage

Hero
Traditionalism och spelkänsla regerar!

Jag gillar grundegenskaper skarpt. Och jag tycker att kaliber-pillande är för vapenbögar. Keep up the good work! :gremwink:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: Traditionalism och spelkänsla regerar!

tack

Om du sen gillar scifi, att använda mer färdigheter än våld, stora världar och ett ganska enkelt men hyfsat väldesignat spelsystem så kanske du också kommer gilla Starchallenge. Guuud 1100 sidor kvar att korrläsa men 400 är iaf gjorda.

Till i vinter hoppas jag att det kan komma ut.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.

hmmm... visst skulle det bli lite mindre när du väl layoutat? 400-500kr för ett rollspel är smärtgränsen för min del.

Rollspel brukar ju hamna runt 1kr sidan eller så, iaf när de har lite större upplaga.

Niklas73

Skapare av Starchallenge

Ja det är tanken. Jag hoppas på att komma ner i 375 blad. Har ingen anoing om priset men det kan komma att kosta en del om jag ska gå +- 0. Jag förstår din smärtgräns. Absolut. Hoppas dock du kommer köpa det. *korrläser så fort jag hinner så ögonen blöder*