Nekromanti Alien vs Predator

Troberg

Sinister eater
OK, nu har denna efterlängtade film funnits ute några veckor. Vad tycker ni om den?

Personligen tycker jag att den var rätt kass. Den kändes som om den var producerad direkt för TV och man förvaltade arvet från Alien-filmerna dåligt. Man lyckades till och med misrepresentera Predator-filmerna (och missade några sådana grundfakta som att predators gillar värme...). Hade den varit ett pilotavsnitt för en TV-serie så hade jag nog varit rätt så nöjd och sett fram mot TV-serien med hopp om att den hade en viss potential, men som film så var den bara ytterligare en i traven B-skräckisar i Aliens fotspår som fyller hyllorna i videobutiken. Ingen egentlig handling, mest action med skräckslagna människor, tuff hjältinna, coola predators och slemmiga aliens.

Sorry, det är för lättköpt. De kunde lätt gjort något bättre av konceptet. Nu klantade man bort det med några klicheer som tunt kamouflage för en kass actionrulle.

Foggmock

Myrmidon
Bah. Jag som faktiskt såg fram emot den. Trailern som låg ute på Apples hemsida lovade ju gott. Pärsk.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Alien vs Predator [SPOILER]

Jag tyckte den var helt klart sevärd.. Jag är inget större fan utav Predator.. Första filmen var väl lite ball, men det är en actionfilm med allt som tillkommer.. Alienfilmerna har fascinerat mig och första är riktigt bra medan de andra är lite tunnare (men ändå bra, även om fyran kunde ha skippats).. Alien vs Predator är precis som filmen heter.. Den landar mellan Predatorfilmerna och Alienfilmerna..

Ok.. Nu har jag visserligen den färskt i minnet men jag har bara sett den en gång.. Jag kan ibland tvärvända efter andra titten.. Spindelmannen 2 är ett exempel.. Tyckte den var rätt kass efter andra titten, då det egentligen bara var striderna som var bra.. Sedan så såg jag första halvan med rätt låg volym för att inte störa grannarna och sedan kom jag på att jag hade ett par trådlösa hörlurar jag kunde använda, så jag missade lite utav vad alla sade i början..

Sedan... <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:\\"#DDDDDD\\"]
...undrar jag lite om Charles Bishop Weyland.. Ok, han kanske inte dog i den här filmen, men utspelar sig inte Alienfilmerna lite för långt in i framtiden för att han ska kunna vara med år 2004?

...och det kommer givetvis en uppföljare på det här.. Liksom, hur givet är inte det?

Jag tycker striderna mellan Aliens och Predators var rätt balla... och jag vet en hel del AvP-fans (av spelen då) som kommer att tycka de är apballa.. Visserligen.. Att de började slåss kändes också som rätt mycket publikfrieri..

Jag vet inte vad jag tyckte om Alien och Predatorsambandet.. Visst, predators är jägare.. Svenska titeln "Rovdjuret" tyckte jag var en rätt missvisande översättning.. "Jägaren" hade varit bättre.. Men Alien- och Predatorsambandet.. Det hela kändes konstlat..</font></td></tr></table>
Mycket av filmen är typiskt actionfilm, ja, men den innehåller även skräck och annat från Alien.. Det är... en blandning mellan Predator och Alien i alla fall.. Det är Alien vs Predator..

Förresten.. Är det inte lite tidigt för en AvP-tråd? Hur många har haft en chans att se den?

/[color:"green"]Han[/color] som gillade när hjältinnan visade känslor av uppgivenhet

Ymir

Liten kantbaron
Re: Tårta

Hur många har haft en chans att se den?
Hur många är onda internetpirater/rebeller mot det inskränkta kulturetablissemanget, menar du? Jag tippar på åtminstone 75% av klientelet här. :gremsmirk:

- Ymir, ingen gräddbakelse av god moral

Troberg

Sinister eater
Re: Tårta

Hur många är onda internetpirater/rebeller mot det inskränkta kulturetablissemanget, menar du? Jag tippar på åtminstone 75% av klientelet här.
Eller så kan man ha sett den utomlands, de har ofta andra releasedatum än vi (tex såg jag många filmer i Jordanien ett halvår innan de hade biopremiär här (räknar man dessutom med lokal kalender (även om de själv oftast inte gör det) så är de dessutom något i stil med 700 år före oss med releasedatum)).

chrull

Stockholm Kartell
mer spoilers. [edit]

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] <blockquote><font class="small">Citat Han:</font><hr />
]Att de började slåss kändes också som rätt mycket publikfrieri..[/quote]

eh va?

ALIEN VERSUS PREDATOR heter ju filmen. den som blir förvånad över att de slåss måste ju vara rätt ... ja.
Publikfrieri? herregud. Alien handlade om en alien. Aliens handlade om fler av samma typ. Cannibal the musical var en musikal om kanibaler.
Det är ju självklart att filmen Alien mot Predator handlar om just utomjordingar som slåss mot rovdjur.

Allt den här filmen handlar om är att de ska slåss mot varandra. Det är det enda folk är intresserade av att se. Gärna med lite människor innblandade som kan hamna ivägen såklart.

Om Charles kan jag bara citera IMDB:
The character played by Lance Henriksen, Charles Bishop Weyland, is a co-founder of the Weyland Yutani Corporation. This is "the company" referred to in the earlier "Alien" movies. The Bishop Android from Aliens (1986), and Bishop II from _Alien3 (1992)_ were also played by Lance Henriksen.
</font></td></tr></table>

chrull

chrull

Stockholm Kartell
PG-13

Att den är stämplad som PG-13 säger ju en del. borde alien och predator var R-stämplade.
inget blod i filmen med andra ord. Lite trist kanske.

chrull

Troberg

Sinister eater
Re: PG-13

Att den är stämplad som PG-13 säger ju en del. borde alien och predator var R-stämplade.
inget blod i filmen med andra ord. Lite trist kanske.
Jag har för mig att det splattades en hel del blod. Det splattades definitivt både alien och predatorblod, men jag tror att även ett visst läckage av mänskligt blod förekom.