Nekromanti Aliens Adventure Game

entomophobiac

Low Prep High Play
Har någon sett denna uråldriga produkt och har en möjlighet att kommentera den?

Eller, för den delen, den i nuläget omåttligt svårhittade Colonial Marines Technical Manual?

Jag försöker tappert hitta Aliens relaterade prylar, men av någon lustig anledning är de antingen så otroligt svindyra att det inte går eller helt enkelt omöjliga att få tag på. Framförallt verkar detta bottna i en underjordisk hobbyrörelse som fanatiskt samlar på dessa föremål.

Krille

Super Moderator
"Har någon sett denna uråldriga produkt och har en möjlighet att kommentera den?"

Det var i den som jag såg sentry guns för första gången.

Det sagt så är det en förenklad Phoenix Command Combat System parat med en kort beskrivning av det tjog system som människor bor i, av företaget Weyland-Yutani, av de olika grenarna i byråkratin som handhar kolonierna, av Colonial Marine Corps och dess prylar, samt naturligtvis, slemproppar.

Som är elektriska. Och drivs av induktans. Och har batterisyra som blod.

LeJonklev

Swordsman
Colonial Marines Technical Manual har jag. Köpt för 220 spänn på auktionen på förrförra (möjligtvis ett förr till där) LinCon.
Även om jag inte har så värst mycket övers för detaljrikedom när det gäller vapenteknik och teknologi i almännhet fan jag stort nöje och inspiration i att läsa den. Var även bra så att man kunnde få kunde få korrekta angivelser till konventsäventyr.

http://www.serenadawn.com/AlienRPG-Contents.htm

är annars ett ställe som jag har hämtat massivt med inspiration till Aliens i rollspelsformat. Man får sålla en massa men där finns mycket.

/Johan

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Har båda

1. Aliens Adventure Game är ganska trist. Mycket fakta och så, men allt är ohyggligt trist presenterat. En hel del info om världen och så, men ett ganska rökigt system (i mina ögon i alla fall).

2. Colonial Marines Technical Manual är supercool. Om jag skulle köra ett Aliens-stuk nu skulle jag använda den och antingen d20 Modern eller Cyberpunk 2020 som regelbas.

M.

Cybot

Mest spelbar
Usch nej....

Aliens är en sådan sak som inte bör förklaras.

Syra som blod är coolt.
Tänder, myrpsykologi och stryparkrabbor/skorpioner är coola.

Vetenskapliga förklaringen på föredetta nämnda delar är INTE(IMHO) coolt.

Den enda förklaringen till aliens som jag(i min egna ödjmuka åsikt) tycker är cool är den som förklarar varför Aliens har sin huvudform och tänder på tungan(som vapen/motmedel för att förhindra att aliens blir infekterade av aliens från andra kolonier).

Krille

Super Moderator
"Skulle du rekommendera den, eller räcker det med en hög inspiration och Phoenix Command?"

Näpp. Däremot skulle jag nog rekommendera Alien Fuzion - den är bättre och gratis.

Brixton

Veteran
Har själv letat förgäves efter en technical manual, kolla länken i min signatur så förstår du varför. Jag skulle iallafall vara mycket intresserad av att få tag på en.

entomophobiac

Low Prep High Play
Antar att du också frustrerats över den redan nämnda underground rörelsen. För av någon anledning skjuter priserna verkligen i höjden när boken väl går att köpa.

Värsta priset jag hittills sett är $288.

Brixton

Veteran
Jo, det verkar som det sitter en massa folk nånstans och håller på dom där böckerna bara för att andra fanatiker som jag inte ska kunna få tag på dom och bli en del av den hemliga undergroundrörelsen.

tobzombie_UBBT

Veteran
växjö; sveriges metropol och smålands juvel
jag vill minnas att vi hadde nån aliens diskuss här tidigare..
borde vara här.. typ här.. . jag tycker inte alls det är slöseri på pengar om du kommer över det.. det är ju faktiskt samlarvärde på det, vilket det är på det mesta som är out of print.. så vad du nu än gör, så scanna inte in det och gör pdf format av det, så att andra kan ha glädje av det. för det är olagligt! =)

entomophobiac

Low Prep High Play
Technical Manual! (Rättså OT, men glad är jag...)

Efter åratal av menlöst trevande så hittade jag den till sist. På eBay. För 500 spänn, iofs, men nu slipper jag i alla fall undra varför jag aldrig hittat den...

Först blev jag mest förbannad över att postgubben hade dubbelvikt kuvertet och pressat in det i postfacket, men nu när jag kommit över min ilska (och placerat boken under en stor trave andra böcker för att jämna ut den) så börjar min sans och reson återkomma. Sedan återstår bara att läsa den.

Spontant skulle jag säga att den ser väldigt mastig ut. Fullpackad med information om allt mellan himmel och jord som har med Colonial Marines att göra, och en hel del diagram, illustrationer, foton (?) och så vidare. Jag är helt klart nöjd.