Nekromanti Alkemi fråga!!

Xepp

Veteran
Undrar en sak, den finns en alkemisk process som gör ett ämne oförstörbart. Blir tex en rustning helt oförstörbar, eller går det på något sätt att förstöra den?

// Sebbe

- Ärkemagikern

Krille

Super Moderator
"Undrar en sak, den finns en alkemisk process som gör ett ämne oförstörbart. Blir tex en rustning helt oförstörbar, eller går det på något sätt att förstöra den?"

Perpetuell indestruktibilitet är ett knepigt ämne. Enligt min åsikt så kan du göra precis vad du vill med en perpetuellt indestruktibel rustning. Det enda du får är motion.

Läs mer.
Läs ännu mer.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
1 kg rustning blir oförstörbart per magnitud du använder.

Man kan förstöra den, om man tar bort den magiska processen ("Avinstallera Process" eller nåt sånt). Annars är den totalt oförstörbar.

Och tänk på att om du gör en process med magnitud 9, så måste även avinstallationen vara på magnitud 9...

Carl Johan Ström

Swordsman
Ja, fast min åsikt (som också är den som man uttyder om man läser reglerna bokstavstroget) är att Pansarvärdena INTE förändras. Notera att rustningen är oförstörbar så det finns alltså ingen risk att den går sönder.

Denna åsikt får nog sägas utgöra Neogames officiella inställning, samtidigt som vi i detta fall uppmanar till egna tolkningar om detta skulle vara önskvärt.

MVH
CJS

DAKRilla

Hero
En fråga bara: Om man sticker en person, som har en oförstörbar plåtrustninge, med ett spjut, vad blir det för skada då? Det borde ju inte kunna bli stickskada (inte heller huggskada från ett hugg för den delen) eftersom vapnet inte tränger igenom, men krosskada däremot. Eller?

Krille

Super Moderator
"En fråga bara: Om man sticker en person, som har en oförstörbar plåtrustninge, med ett spjut, vad blir det för skada då?"

Se tidigare trådar för förslag om ämnet.

Tråd 1
Tråd 2

DAKRilla

Hero
Jag syftade på neogames egna officiella inställning. Den som CJS talade om.

Korpen

Hero
Jag skulle gissa på att den måste ligga nära Krilles förklaring om plasticitet (sp?). Att det inte skulle gå att få en egg igenom ett oförstörbart matrial har alldeles för mång absurda konsekvenser, tänk dig att du gör en sidenbadrock oförstörbar, ha på dig en gamberson under, och TA-DA! du är lika skyddad som killen i ringbrynja.